اگر جزو این 10 دسته هستید، به سراغ کاشت ابرو نروید!

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، کاشت ابرو، با وجود جذابیت های ظاهری، برای بسیاری از افراد، مناسب نیست! اگرچه که در سال های اخیر، هزینه کاشت ابرو بخصوص در میان خانم ها رایج شده و می تواند به افرادی که به دلایل مختلف از جمله بیماری، آسیب دیدگی، روش های زیبایی نامناسب یا اثرات جانبی درمان های پزشکی، ابروهای خود را از دست داده اند، یاری کند، با این حال کاشت ابرو برای همه مناسب نیست و ممکن است بعضی افراد به دلایل پزشکی، بیماری یا مسائل خاص یا مسایل زیبایی شناختی، نتوانند یا نباید این روش را انتخاب نمایند.

اگر جزو این 10 دسته هستید، به سراغ کاشت ابرو نروید!

چه کسانی نباید کاشت ابرو انجام دهند؟

در ادامه به 10 گروه از افراد که نمی توانند و نباید کاشت ابرو انجام دهند اشاره می کنیم. این افراد را می توان در سه بخش شرایط پزشکی خاص، درمان های خاص و ملاحظات زیبایی شناختی، دسته بندی کرد:

بخش اول: شرایط پزشکی خاص

  1. بیماری های پوستی: افرادی که دارای بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، عفونت یا درماتیت (التهاب پوستی) در ناحیه ابرو هستند، ممکن است نتوانند کاشت ابرو انجام دهند. این بیماری ها می توانند باعث التهاب و تحریک پوست شوند که این امر می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و از بهبودی مناسب جلوگیری کند و تا زمانی که این بیماری ها درمان نشوند، کاشت ابرو، بی فایده خواهد بود.

* بیماری پسوریازیس که با نام های بیماری صدف پوستی یا صدفک هم شناخته می گردد ، یک بیماری پوستی خودایمنی است که در آن، پوست بدن با سرعت بالایی آغاز به فراوری سلول می نماید و این سلول های اضافی، ظاهری نامناسب و پوسته پوسته به بخش های مختلف بدن می دهند و در نواحی مختلف باعث ریزش موها می شوند.

  1. اختلالات خونریزی: افرادی که دارای اختلالات خونریزی و مشکل انعقاد خون هستند یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، باید قبل از انجام کاشت ابرو، حتما با پزشک خود مشورت کنند. این داروها می توانند خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهند، که روند بهبودی را دشوارتر می نماید.
  2. افرادی که سابقه عوارض شدید مربوط به جراحی های زیبایی را دارند: افرادی که تجربه عوارض و حساسیت و … در جراحی های زیبایی داشته اند، حتما باید با دقت زیاد و مشورت با متخصص، گزینه جراحی کاشت ابرو را آنالیز کنند.
  3. مبتلایان به بیماری تریکوتیلومانیا: تریکوتیلومانیا یک اختلال روانی است که فرد مبتلا میل بسیار و مداوم به کندن موهای خود در قسمت های سر یا سایر بخش های بدن دارد. تریکوتیلومانیا در برخی از افراد، خفیف و قابل مدیریت کردن است؛ اما در برخی افراد، میل به کشیدن و کندن موها بسیار زیاد است به طوری که بدون درمان پزشکی، این مشکل برطرف نمی گردد.
  4. موی اهداکننده ناکافی: کسانی که به مقدار کافی، فولیکول های موی اهداکننده در پوست سر یا سایر نواحی بدن ندارند، ممکن است نتوانند از روش کاشت ابرو به طور موثر استفاده کنند.
  5. افراد دچار اِسکار کلوئیدی یا هیپرتروفیک: افرادی که دچار اسکار کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک هستند ممکن است بعد از عمل دچار اسکار نامطلوب شوند یا اصلا کاشت ابرو در نواحی مبتلا امکان پذیر نباشد که پیشنهاد می گردد ابتدا برای برطرف اسکار مربوطه با روش های پزشکی، اقدام کنند.

*اسکار کلوئید یا هیپرتروفیک: اسکارهای (جای زخم) هیپرتروفیک و کلوئید عبارتند از آثار زخم برجسته و ناهمواری که وقتی زخم به درستی بهبود نیابد، ایجاد می شوند. این اسکارها ممکن است تغییر رنگ پیدا کنند یا قرمز شوند و هم چنین باعث درد و خارش بشوند.

بخش دوم: درمان های خاص

  1. شیمی درمانی: افرادی که تحت شیمی درمانی هستند و ابروهایشان به طور موقت ریخته است، باید تا خاتمه دوره درمان صبر کنند. شیمی درمانی می تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد و ممکن است نتایج کاشت ابرو را تحت تأثیر قرار دهد.
  2. درمان های هورمونی: درمان های هورمونی می توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند و ممکن است بر نتایج کاشت ابرو تأثیر منفی داشته باشند. افرادی که تحت این نوع درمان ها هستند باید قبل از انجام کاشت ابرو با پزشک معالج خود مشورت کنند.

بخش سوم: ملاحظات زیبایی شناختی

  1. افراد با انتظارات غیر واقع بینانه: افرادی که انتظارات غیر واقع بینانه از نتایج کاشت ابرو دارند، ممکن است از نتایج نهایی ناامید شوند. مهم است که افراد قبل از انجام کاشت ابرو، انتظارات خود را با یک متخصص مطرح کنند تا از نتایج واقعی کاشت ابرو آگاه شوند.
  2. تغییرات پوستی با افزایش سن:با افزایش سن، پوست تغییر می نماید و ابروها دچار ریزش می شوند. جراحی کاشت ابرو، می تواند گزینه مناسبی برای این مساله باشد، اما در عین حال، ممکن است کاشت ابرو در سنین بالاتر نتایج متفاوتی داشته باشد. افراد مسن تر باید انتظارات خود را با توجه به این تغییرات تنظیم کنند و قبل از کاشت، حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنند.

چه کسانی می توانند کاشت ابرو انجام دهند؟

شاید بسیاری از خانم ها تحت تاثیر تبلیغات مختلف کلینیک های زیبایی، یا فضای مجازی، اطرافیان، مد و ترندهای روز و … علاقمند به کاشت ابرو باشند، اما واقعیت این است که در بسیاری موارد، نیازی به انجام این عمل جراحی نیست. افرادی که می توانند ز روش نوین و دائمی کاشت ابرو برای بازیابی و بهبود تراکم ابروها استفاده کنند، عبارتند از:

افراد دچار مشکل ریزش ابرو: افرادی که به دلیل شرایط پزشکی مانند آلوپسیا یا بیماری هایی مثل نارسایی غده تیروئید و …، ابروهای خود را از دست داده اند.

* آلوپسیا آره آتا (alopecia areata) یا طاسی منطقه ای یا کچلی سکه ای، یک بیماری خود ایمنی رایج است که در آن، سیستم ایمنی به اشتباه، بخشی از بدن را به عنوان دشمن تشخیص می دهد و به آن حمله می نماید. این بیماری، فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و باعث از بین رفتن و ریزش موها در نواحی مختلف بدن مثل سر و صورت می گردد. آلوپسی آره آتا با ریزش سریع مو در یک منطقه معین و دایره ای شکل، خود را نشان می دهد. بیماران مبتلا به آلوپسی معمولا زیر 60 سال سن دارند. این بیماری می تواند به دلیل اختلالات سیستم ایمنی مانند کم خونی ایمنی، التهاب تیروئید، دیابت و… ایجاد گردد.

افراد با ابروهای کم پشت: کسانی که به طور طبیعی و مادرزادی، ابروهای کم پشتی دارند یا به دلیل افزایش سن و آثار ناشی از آن، ابروهایشان دچار ریزش و کم پشتی شده و مایل به افزایش تراکم ابروهای خود هستند.

نازکی ابروها به دلیل بیش از حد برداشتن: افرادی که به طور دائمی، ابروهای خود را با اصلاح و برداشتن بیش از حد نازک نموده اند، می توانند برای پرتر شدن دائمی ابروهایشان از روش کاشت ابرو استفاده کنند.

افرادی که به خاطر آسیب دیدگی، ابروهای خود را از دست داده اند: در مواردی که افراد بر اثر آسیب های ناشی از سوختگی یا جراحت های فیزیکی، دچار اثرات ناشی از حادثه شده و بخش هایی از ابرو از بین رفته اند، کاشت ابرو می تواند گزینه مناسبی باشد.

افرادی که از نتایج تاتو یا میکروبلیدینگ / فیبروز ابرو ناراضی هستند: کسانی که می خواهند ظاهر طبیعی تری به ابروهای خود بدهند و تجربه خوبی از روش های موقتی مثل تتو و روش های نیمه دائمی مثل میکروبلیدینگ ابروها ندارند، می توانند به سراغ کاشت ابرو بروند.

افرادی که به خاطر آثار جانبی درمان های پزشکی، دچار ریزش ابرو شده اند: مثلا افرادی که براثر شیمی درمانی دچار ریزش ابروها شده اند، می توانند از روش کاشت ابرو پس از خاتمه درمان شیمیایی، برای بهبود ظاهر خود استفاده کنند.

تقویت زیبایی چهره: افرادی که به دلیل عدم تقارن فاحش در ابروها یا به دلایل شخصی در پی بهبود ویژگی های صورت خود به وسیله ابروهای پر، شکیل و متقارن هستند، می توانند روش کاشت ابرو را به عنوان راه حلی با نتایج طولانی مدت در نظر بگیرند.

جمع بندی

توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری از عوارض کاشت ابرو به خوبی آگاه شده و با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که این روش برای شما مناسب است و عوارضی ندارد. بعلاوه، مهم است که از یک کلینیک و مرکز معتبر با متخصصین مجرب و کادر ماهر برای انجام این روش بهره ببرید تا از بالاترین استانداردهای بهداشتی و نتایج مطلوب، بهره مند شوید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 خرداد 1403 بروزرسانی: 3 خرداد 1403 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2225

به "اگر جزو این 10 دسته هستید، به سراغ کاشت ابرو نروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر جزو این 10 دسته هستید، به سراغ کاشت ابرو نروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید