استفاده آژانس همکاری های بین المللی ژاپن از ظرفیت های پژوهشکده گیاهان دارویی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، در بازدید مدیران آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، بر استفاده از ظرفیت های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی تاکید شد.

استفاده آژانس همکاری های بین المللی ژاپن از ظرفیت های پژوهشکده گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگاران، دکتر رضا غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در جلسه ای که با نماینده آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) برگزار گردید، تأکید کرد: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تنها مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی کشور است که زنجیره ارزش گیاهان دارویی را از فراوری بذر و نشا تا فراوری دارو دارا می باشد. با توجه به ظرفیت های بین المللی سازمان جایکای ژاپن، این پتانسیل وجود دارد که همکاریهای مناسبی صورت پذیرد.

دکتر حسین زینعلی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: جایکا پروژه ای را به عنوان توانمندسازی جوامع روستایی با استفاده از گیاهان دارویی شروع نموده است که هدف از این پروژه، توانمندسازی جامعه روستایی در کشت و کار گیاهان دارویی و بعلاوه جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

مهندس توگوشینوهارا، نماینده جایکا نیز در این جلسه تأکید کرد: جایکا، سازمان دولتی ژاپن است که می خواهد توسعه پایدار را نهادینه کند. ما در این پروژه در فاز مطالعاتی هستیم و می خواهیم از ظرفیت سازمانهایی که در ایران در مقوله گیاهان دارویی فعالیت می نمایند در پیشبرد اهداف پروژه استفاده نماییم. در بحث زنجیره ارزش گیاهان دارویی، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است که این امر می تواند سازمان جایکا را در پیشبرد اهداف خود در ایران یاری نماید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در سرانجام غفارزادگان آمادگی پژوهشکده را در بخش توانمندسازی منطقه ها مختلف کشور در حوزه گیاهان دارویی گفت و از اینکه این پژوهشکده می تواند پروژه های متنوعی را با سازمان جایکا تعریف نماید، ابراز خرسندی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1776

به "استفاده آژانس همکاری های بین المللی ژاپن از ظرفیت های پژوهشکده گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده آژانس همکاری های بین المللی ژاپن از ظرفیت های پژوهشکده گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید