اردوغان: در برابر مزدوران تحت حمایت روسیه در لیبی ساکت نمی مانیم

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به ابراز نگرانی روسیه درباره استقرار نظامی این کشور در لیبی، گفت آنکارا نیز در برابر یاری مزدوران تحت حمایت روسیه به ژنرال حفتر سکوت نمی کند.

اردوغان: در برابر مزدوران تحت حمایت روسیه در لیبی ساکت نمی مانیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (آدینه) به ابراز نگرانی روسیه از احتمال اعزام نظامیان این کشور به لیبی، واکنش نشان داد.

اردوغان طی صحبت هایی بعد از نماز آدینه، گفت ترکیه در برابر مزدوران تحت حمایت روسیه مانند گروه واگنر که به ژنرال خلیفه حفتر سرکرده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی یاری می نمایند، ساکت نمی نشیند.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه اِن. تی. وی، وی در این باره شرح داد: آنها (روسیه) به وسیله گروه هایی مانند واگنر، عیناً به عنوان مزدور برای حفتر در لیبی کار می نمایند. شما می دانید چه کسانی به آنها پول می دهند.

بر این اساس، رئیس جمهور ترکیه همچنین اضافه کرد: موضوع این است، درست هم نیست که ما در برابر تمام اینها ساکت بمانیم. ما تا کنون، هرچه می توانسته ایم انجام دادیم، و به انجام آن نیز ادامه می دهیم.

اردوغان در مخالفت با ادعای ریاست جمهوری حفتر در لیبی، توضیح داد: حفتر یک رجُل سیاسی مشروع نیست، [حضور] او غیرقانونی است. کسانی هم هستند که می خواهند به او مشروعیت بدهند. [فائز] السراج رهبر قانونی [لیبی] است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 581

به "اردوغان: در برابر مزدوران تحت حمایت روسیه در لیبی ساکت نمی مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: در برابر مزدوران تحت حمایت روسیه در لیبی ساکت نمی مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید