اولین دانشگاه چینی ظرف سه سال آینده در اتحادیه اروپا افتتاح می گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مجارستان با امضای توافقنامه ای با دانشگاه فودان مستقر در شانگهای با احداث نخستین دانشگاه چینی در خاک خود موافقت کرد.

اولین دانشگاه چینی ظرف سه سال آینده در اتحادیه اروپا افتتاح می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این دانشگاه که قرار است تا سال 2024 افتتاح گردد، نخستین دانشگاه چینی در اتحادیه اروپا خواهد بود. مقامات مجارستان امیدوار هستند که احداث این دانشگاه به افزایش سطح آموزش عالی این در این کشور یاری کند. قرار است شش هزار دانشجوی مجارستانی، چینی و خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

نام دانشگاه فودان در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا دیده می گردد. مجارستان با احداث شعبه ای از این دانشگاه در بوداپست به دنبال جذب سرمایه گذاری های چین است. در مقابل منتقدان احداث شعبه دانشگاه فودان در بوداپست از اختصاص بودجه عمومی به این طرح و فشار بر مالیات دهندگان مجارستانی سخن می گویند. آنها همچنین چنین طرحی را نشانه ای از نزدیکی بیش از پیش ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان با نظام های اقتدارگرا در کشورهایی مانند روسیه و چین ارزیابی می نمایند.

به گزارش یورونیوز، گرگی کوراچون، شهردار بوداپست با اشاره به منشور دانشگاه فودان که در آن بر لزوم پایبندی به دنیا بینی حزب کمونیست چین تاکید شده، طرح احداث شعبه این دانشگاه در پایتخت مجارستان را خطری جدی برای امنیت ملی ارزیابی نموده است.

دولت مجارستان در نظر دارد 20 درصد از هزینه احداث این دانشگاه را از بودجه عمومی تامین کند. مابقی هزینه احداث این دانشگاه به وسیله دریافت وامی یک میلیارد و 500 میلیون دلاری از یک بانک چینی به دست خواهد آمد.

بوداپست که در سالهای گذشته با مقامات اتحادیه اروپا رابطه پرتنشی داشته است سیاستی را که گشایش به سوی شرق می نامد دنبال می نماید. دولت ویکتور اوربان به همین دلیل همکاری های دیپلماتیک و تجاری با کشورهایی مانند چین، روسیه و ترکیه را افزایش داده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1537

به "اولین دانشگاه چینی ظرف سه سال آینده در اتحادیه اروپا افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین دانشگاه چینی ظرف سه سال آینده در اتحادیه اروپا افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید