تور ترکیه تابستان: ترکیه واتساپ را جریمه کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرگزاری خبرنگاران- سازمان حفاظت ترکیه واتساپ را به علت عدم نگهداری درست از داده های کاربران چند صد هزار یورو جریمه کرد.

تور ترکیه تابستان: ترکیه واتساپ را جریمه کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه تابستان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از thejakartapost، روز آدینه سازمان حفاظت ترکیه(KVKK) پیامرسان واتساپ را به علت عدم حفاظت کافی از داده های کاربران هزار و 950 لیرمعادل 235 هزاردلار و به ارزش 200 هزار یورو جریمه کرد. این تصمیم یک روز پس از آن گرفته شد که ایرلند مقر اروپایی فیسبوک را در خود جای داد و سپس واتساپ را 225 میلیون یورو به علت تخلف در داده های مشابه جریمه کرد. قبلا هم واتساپ از سوی مقامات روسیه به علت ذخیره نکردن اطلاعات کاربران در سرور های بومی جریمه شده است. افزون بر این ، مدیر دفتر تحول دیجیتالی ترکیه اظهار کرد که برنامه های خارجی ریسک امنیتی جدی برای آنکارا هستند.

قوانین نو ترکیه برای واتساپ از چه زمانی شروع شد؟

براساس گزارش ها، واتساپ اوایل سال جاری تغییر سیاست حریم خصوصی خودش را لغو کرد که به آن اجازه می داد اطلاعات شخصی بیشتری از جمله شماره تلفن و مکان را برای همه افرادی که با شرایط نو خدمات آن موافق بودند، جمع آوری کند.پس از آنکه دفتر رسانه ای رئیس جمهور رجب طیب اردوغان ارتباطات خود را به پیامرسان دیگری به نام BiP انتقال داد، واتساپ اعمال این سیاست را در ترکیه به تعویق انداخت. دولت اردوغان و واتساپ از آن موقع اظهارات ضد و نقیضی در خصوص اعمال قوانین نو داده ها در ترکیه صادر کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1698

به "تور ترکیه تابستان: ترکیه واتساپ را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه تابستان: ترکیه واتساپ را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید