چهار هزار کیلومتر از خطوط لوله گاز در منطقه هشت ولتاژگیری شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از ولتاژگیری چهار هزار کیلومتر از خطوط لوله این منطقه عملیاتی در نیمه نخست امسال اطلاع داد.

چهار هزار کیلومتر از خطوط لوله گاز در منطقه هشت ولتاژگیری شد

آقای فیروز خدائی گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، ولتاژگیری برای تمامی خطوط لوله انتقال گازتحت پوشش این منطقه عملیاتی سالی 2 بار انجام می گردد و ولتاژگیری نیمه اول سالجاری به صورت روشن-خاموش خاتمه یافته و ولتاژگیری نیمه دوم سالجاری نیز به صورت ای سی-دی سی در حال اجرا است.

او اضافه کرد: هدف از ولتاژگیری، میزان گیری ولتاژ همه تست پوینت­ های منطقه و در نهایت مقایسه با حداقل ولتاژ حفاظت کاتدی مورد احتیاج است که در صورت تامین ولتاژ همه تست پوینت ها، سیستم پایدار و در مقابل خوردگی حفاظت می گردد.

او اظهار کرد: چنانچه ولتاژ نقاطی از خطوط لوله منطقه به مدت طولانی زیر ولتاژ حفاظت کاتدی باشد منجر به خوردگی و درنهایت انفجار خط می گردد لذا با این اوصاف احتیاج است سالیانه 2 بارعملیات ولتاژگیری انجام گردد.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ادامه داد: در سطح منطقه، 139 ایستگاه حفاظت کاتدی وجود دارد که وظیفه آن ها رساندن ولتاژ کل خطوط منطقه به بالای ولتاژ حفاظت کاتدی (85/0ولت) است و عملیات ولتاژگیری با دستگاه CP Logger&Interrupter انجام می گردد و فرمت فایل خروجی این دستگاه قابل بارگیری به سیستم GIS بوده و قادر است همزمان ولتاژ روشن و خاموش لحظه ای (IOP) را میزان گیری کند.

خدایی یادآور شد: طول خطوط لوله انتقال گاز تحت پوشش این منطقه چهار هزار و 77 کیلومتر بوده که تقریبا به ازای هر کیلومتر یک عدد تست پوینت وجود دارد و سالانه در عملیات ولتاژگیری تقریبا 6500 نفر ساعت فعالیت می نمایند.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2062

به "چهار هزار کیلومتر از خطوط لوله گاز در منطقه هشت ولتاژگیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار هزار کیلومتر از خطوط لوله گاز در منطقه هشت ولتاژگیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید