پژوهش و فناوری؛ پشتیبان فراوری ، نمایشگاهی برای ارائه آخرین دستاوردها و فناوری های تحقیقاتی کشور

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، همزمان با هفته پژوهش و فناوری سال 1400، بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نیز در تهران برگزار می گردد.

پژوهش و فناوری؛ پشتیبان فراوری ، نمایشگاهی برای ارائه آخرین دستاوردها و فناوری های تحقیقاتی کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، امسال نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با شعار پژوهش و فناوری؛ پشتیبان فراوری از نیمه دوم آذرماه شروع به کار می نماید. دکتر عبدالساده نیسى، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانى امور پژوهش و فناورى وزارت علوم، تحقیقات و فناورى و دبیر ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى درباره اهداف و جزئیات این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه، امسال از سه بخش ارائه آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری مراکز آموزشی تحقیقاتی و فناوری کشور، ارائه احتیاجهای پژوهش و فناوری کشور وارائه فناوری­ های نوپدید و آینده­ نگرتشکیل شده است.

بنا بر اظهارات دبیر ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى، این نمایشگاه برای چهارمین سال متوالی به طور همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برگزار می گردد. در معرض دید قرار دادن آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری سراسر کشور در یک مکان و یک زمان، ارائه احتیاجهای پژوهش و فناوری کشور به پژوهشگران و فناوران به منظور برطرف احتیاج صنایع و دستگاه های اجرایی و در نهایت، ایجاد ارتباط موثر بین پژوهشگران و فناوران با صاحبان صنایع و صنعتگران را می توان از اهداف این نمایشگاه به شمار آورد.

تجلیل و هم اندیشی با پژوهشگران برتر

دکتر نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانى امور پژوهش و فناورى وزارت علوم، تحقیقات و فناورى درباره انتخاب شعار نمایشگاه امسال و اصلی ترین برنامه های آن گفت: شعار هفته پژوهش و فناوری امسال با توجه به شعار سال، پژوهش و فناوری؛ پشتیبان فراوری انتخاب شده است. از جمله برنامه­های نمایشگاه نیز، علاوه بر برنامه­های اعلام شده، می­توان به تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور، نشست هم­اندیشی مدیران ارتباط با صنعت و جامعه مراکز آموزش عالی، رونمایی از بهترین فناوری های فراوری شده در کشور در سال گذشته و برگزاری کارگاه­های آموزشی اشاره نمود.

از نمایشگاه امسال استقبال خواهد شد؟

به گفته عبدالساده نیسى، دانشگاه­ها، پژوهشگاه­ها، پارک­های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، مراکز نوآوری و کارآفرینی، وزارت­خانه­ها و دستگاه­های اجرایی از جمله شرکت کنندگان در نمایشگاه پیش رو هستند.

وی درباره مقدار استقبال از نمایشگاه پژوهش 1400 گفت: تجربه سالیان گذشته نشان می­دهد این نمایشگاه همواره با استقبال بسیار خوبی از طرف عموم مردم، دانش­پژوهان، فناوران و شرکت­ها روبرو بوده است. در نمایشگاه بیست و دوم هم انتظار می­رود شاهد حضور پرشور دانشجویان، محققان، فناوران و سایر فعالان حوزه پژوهش و فناوری در ایام برگزاری نمایشگاه باشیم.

نیسی، درباره سهم و جایگاه بخش خصوصی در این نمایشگاه نیز اضافه کرد: بخش خصوصی نیز به عنوان ارائه­کننده احتیاجهای پژوهشی و فناوری و هم به عنوان استفاده کننده از آخرین نتایج پژوهشی و فناوری کشور نقش موثری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار امسال خواهد داشت.

تفاوت های نمایشگاه امسال با دوره های قبل چیست؟

دکتر عبدالساده نیسى، دبیر ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى، معتقد است نمایشگاه امسال بهتر از سال های پیش برگزار خواهد شد: به علت شرایط بیماری کرونا، بیست و یکمین دوره نمایشگاه در سال گذشته تنها به صورت مجازی برگزار گردید. در واقع، در نمایشگاه امسال پس از دو سال، مجددا شاهد حضور فیزیکی شرکت­کنندگان و بازدید کنندگان خواهیم بود که انتظار می­رود همین امر ما را در رسیدن به اهداف برگزاری نمایشگاه کمک کند. هم­چنین در نمایشگاه امسال برای اولین مرتبه شاهد بخشی تحت عنوان فناوری­های نوپدید و آینده­نگر هستیم که امیدواریم با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبرو گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1844

به "پژوهش و فناوری؛ پشتیبان فراوری ، نمایشگاهی برای ارائه آخرین دستاوردها و فناوری های تحقیقاتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش و فناوری؛ پشتیبان فراوری ، نمایشگاهی برای ارائه آخرین دستاوردها و فناوری های تحقیقاتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید