وزارت دفاع ترکیه از آمادگی برای اعزام نیرو به لیبی اطلاع داد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزارت دفاع ترکیه از آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای استقرار در کشور لیبی اطلاع داد.

وزارت دفاع ترکیه از آمادگی برای اعزام نیرو به لیبی اطلاع داد

بهترین تجربه سفر را با تورارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نادیده شبنم آکتوپ سخنگوی وزارت دفاع ترکیه شامگاه آدینه گفت در صورت احتیاج برای اعزام و استقرار نیروی نظامی به لیبی کاملا آماده هستند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی آکتوپ طی جلسه ارزیابی سالانه وزارت دفاع ترکیه در آنکارا با اعلام آمادگی کامل نیروهای مسلح ترکیه برای استقرار احتمالی در لیبی، شرح داد ارتش این کشور آماده است تا در داخل و خارج از مرزهای ترکیه عملیات کند.

وی درباره تحولات متعاقب عملیات نظامی اخیر ترکیه در شمال سوریه با اسم رمز چشمه صلح نیز گفت که تا کنون 580 هزار سوری داوطلبانه به مناطقی که از حضور شبه نظامیان کُرد پاکسازی شده، بازگشته اند.

سخنگوی وزارت دفاع ترکیه همچنین اضافه کرد در مجموع 1789 عنصر مسلح شبه نظامیان کُرد موسوم به یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) در سال 2019 به دست نظامیان ترکیه یا همپیمانان آنها از پای درآمده اند.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر این دولت از اطلاع داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز تا کنون چند بار بر آمادگی کشورش برای اعزام نظامی به لیبی تاکید نموده و گفته هر زمان دولت طرابلس بخواهد، آنکارا به آنها یاری نظامی می نماید. روز پنجشنبه نیز دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج رسما از دولت ترکیه خواست از این کشور پشتیبانی نظامی نماید.

رسانه های خبری بلومبرگ و میدل ایست آی نیز روز گذشته به نقل از منابع مختلف از جمله مسئولان دولتی ترکیه و طرابلس، اطلاع دادند که آنکارا میخواهد علاوه بر استفاده از گروه های معارض سوری برای حمایت از دولت السراج، میخواهد نیروی دریایی خود را به آب های طرابلس اعزام کند. (جزئیات بیشتر)

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن ها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت ترکیه واقع شده است و دیگری دولتی که در شهر طبرق در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می گردد. نیروهای شرق لیبی از ماه ها پیش تحت فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی، در کوشش هستند تا طرابلس را به تصرف خود درآورند. فایز سراج نخست وزیر دولت طرابلس می گوید برای دفاع از شهر چاره ای ندارد جز آنکه از ترکیه یاری بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 602

به "وزارت دفاع ترکیه از آمادگی برای اعزام نیرو به لیبی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع ترکیه از آمادگی برای اعزام نیرو به لیبی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید