تور یونان: پروژه انتقال برق میان مصر، یونان و قبرس؛ محکی برای آتش بس سیاسی قاهره و آنکارا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، منابع دیپلماتیک مصری اعلام کردند که پروژه خط انتقال برق بین مصر، یونان و قبرس نوعی به محک گذاشتن اندازه امکان ادامه آتش بس سیاسی کنونی میان قاهره و آنکارا و براساس توافق هایی است که طی ماه های گذشته حاصل شد و به بهبود محدودی در روابط دوجانبه و توافق بر سر مسئله ترسیم مرزهای منطقه مالی میان دو کشور منجر شد.

تور یونان: پروژه انتقال برق میان مصر، یونان و قبرس؛ محکی برای آتش بس سیاسی قاهره و آنکارا

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

محمد شاکر المرقبی، وزیر برق مصر اخیرا توافق جدیدی را برای خط انتقال برق در آتن امضا کرد. قرار است وی برای امضای توافق دیگری امروز(آدینه) به قبرس برود.

به گفته منابع مرحله اول این توافق شامل ایجاد دو خط انتقال برق است که در نوع خود در دریای مدیترانه میان مصر و دو کشور اروپایی بزرگترین هستند.

این منابع اعلام کردند، این پروژه احتمالا موجب حساسیت درباره روابط با ترکیه می گردد و نوعی به محک گذاشتن اندازه امکان ادامه آتش بس سیاسی کنونی میان قاهره و آنکارا است به ویژه اینکه بعضی اختلافات میان دو کشور درباره رهبران اخوان المسلمین و ازسرگیری پخش شبکه های مخالفان همچنان ادامه دارد. مسائلی میان دو کشور به وجود آمده است که از جمله آن این است که ترکیه معتقد است اخراج تعداد محدودی از جوانانی که مصر را به صورت غیرقانونی ترک نموده اند برای مرحله کنونی کافی است. بعلاوه ترکیه یاری های قابل توجهی به دستگاه امنیت مصر درباره پیگیری حمایت مالی از خارج برای انجام بعضی فعالیت های مخالفان ننموده است.

این منابع تأکید کردند، این مسائل به کند شدن توافق نهایی برای بالابردن سطح نمایندگی دیپلماتیک در قاهره و آنکارا و تبادل سفرا و برگزاری ملاقات قریب الوقوع میان وزرای خارجه دو کشور در آینده نزدیک شده است.

درباره پرونده مرزهای دریایی همچنان پیشرفتی حاصل نشده است و ماه میلادی جاری کمیته مشترک متخصص نشستی را برگزار نکرد. هنوز مذاکره برای دستیابی مصر به مساحت اضافی از منطقه مالی نهایی نشده است.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1740

به "تور یونان: پروژه انتقال برق میان مصر، یونان و قبرس؛ محکی برای آتش بس سیاسی قاهره و آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: پروژه انتقال برق میان مصر، یونان و قبرس؛ محکی برای آتش بس سیاسی قاهره و آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید