هشدار کلینتون نسبت به تشدید تنش در روابط چین و ژاپن

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران : وزیر خارجه آمریکا در مورد به چالش کشیدن کنترل ژاپن بر جزایر مورد اختلاف با چین، به پکن هشدار داد.

هشدار کلینتون نسبت به تشدید تنش در روابط چین و ژاپن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ هیلاری کلینتون همچنین از دولت جدید ژاپن خواست تا با اقدامات خود به تنش های موجود با چین، دامن نزند. فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن در نخستین دیدار یک مقام رسمی دولت جدید ژاپن، با کلینتون دیدار و گفت و گو نموده است.

بر اساس این گزارش، کلینتون در این دیدار اعلام نمود، ماه فوریه با شینزو آبه نخست وزیر جدید ژاپن، دیدار خواهد نمود. در حالی که تنش ها بین توکیو و پکن بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف دو کشور، بار دیگر بالا گرفته است، کلینتون گفت: این منطقه در کنترل ژاپن است و بنا براین تحت حمایت پیمان امنیتی آمریکا با توکیو قرار خواهد داشت.

وی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ژاپن، اضافه کرد: ما با هر گونه اقدام یک جانبه ای که بخواهد دولت ژاپن را تضعیف کند، مخالف هستیم. کلینتون در هشدار خود اشاره مستقیمی به پکن نکرد ولی گفت: ما می خواهیم چین و ژاپن مسائل بین خود را با آرامش و صلح و به وسیله گفت و گو و مذاکره حل و فصل نمایند.

وی یادآور شد: ما نمی خواهیم شاهد هر گونه اقدامی از سوی هر کسی که منجر به افزایش تنش یا تضعیف صلح، امنیت و رشد مالی در منطقه گردد، باشیم. چین تا کنون بارها به شدت از مواضع آمریکا در این رابطه انتقاد نموده است.

طی هفته های اخیر، حرکت کشتی های چینی در نزدیکی مناطق تحت کنترل ژاپن در شرق دریای چین به شدت افزایش یافته است. سخنگوی وزارت خارجه ژاپن نیز تاکید نمود: کشتی های چینی میزان تحرکات خود در منطقه را به طور چشمگیری افزایش داده اند. چینی ها در کوشش برای تغییر نظم موجود به وسیله ارعاب و زور هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 634

به "هشدار کلینتون نسبت به تشدید تنش در روابط چین و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کلینتون نسبت به تشدید تنش در روابط چین و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید