آمریکا میخواهد پکن را از حق دفاع از خود محروم کند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت آمریکا کوشش دارد با اقدامات خود در دریای چین جنوبی و اعزام ناو جنگی به این دریا چین را از حق دفاع از خود به عنوان یک کشور مستقل محروم کند.

آمریکا میخواهد پکن را از حق دفاع از خود محروم کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هوا چونیینگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت آمریکا کوشش دارد با اقدامات خود در دریای چین جنوبی و اعزام ناو جنگی به این دریا، چین را از حق دفاع از خود به عنوان یک کشور مستقل محروم کند.

وی این اظهارات را در پاسخ به سؤالی درباره حرکت یک کشتی جنگی نزدیک جزایر چین در دریای چین جنوبی گفت.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت سالانه بیش از یکصد هزار کشتی کشورهای مختلف آزادانه و در امنیت کامل از دریای چین جنوبی عبور می نمایند و این خود ناقض ادعای آمریکا است که در حرکت آزاد و امن کشتی ها در این منطقه مشکل وجود دارد.

وی اضافه نمود به گفته خود رسانه های آمریکایی بیش از 15میلیون بشکه نفت روزانه از دریای چین جنوبی عبور می نماید و بنابراین هیچ مسئله ای در زمینه آزادی و امنیت حمل و نقل در این منطقه وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت بدون توجه به گذرگاه عریض بین المللی کشتی جنگی آمریکا به عمد تغییر جهت داده و نزدیک جزایر نانشا متعلق به چین شده است تا به نام تضمین امنیت حمل و نقل قدرت نمایی کند که این خود یک اقدام تحریک آمیز آشکار است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه نمود آمریکا حضور نظامی فزاینده خود در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را حفظ نموده است و تمرین های نظامی مختلفی با متحدان خود برگزار و همزمان مشکل نظامی شدن دریای چین جنوبی را مطرح می نماید و از چین می خواهد تأسیسات لازم و محدود را در جزایر خود مستقر نکند که این خود در واقع کوشش برای محروم کردن چین از حق دفاع از خود به عنوان یک کشور مستقل است.

وی همچنین آمریکا را به استفاده از قوانین بین المللی به عنوان ابزاری برای به دست آوردن منافع سیاسی متهم کرد. هوا گفت کشوری که خود به کنوانسیون سازمان ملل درباره قوانین مربوط به دریا نپیوسته است چندین دهه است از این کنوانسیون برای انتقاد از کشورهای دیگر استفاده می نماید. این کشور از قوانین بین المللی به نفع خود استفاده می نماید این در حالی است که اگر به نفع این کشور نباشند آنها را نادیده می گیرد. این اقدام آمریکا یعنی استفاده از قوانین بین المللی به عنوان ابزاری برای تأمین منافع سیاسی نماد روشن هژمونی و سیاست های دوگانه این کشور است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 596

به "آمریکا میخواهد پکن را از حق دفاع از خود محروم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا میخواهد پکن را از حق دفاع از خود محروم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید