هشدار ایتالیا درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا در اثر کرونا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، نخست وزیر ایتالیا قبل از ملاقات وزرای امور اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره احتمال فروپاشی این اتحادیه به دلیل بحران کرونا هشدار داد.

هشدار ایتالیا درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا در اثر کرونا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، روز پنجشنبه قبل از ملاقات وزیران امور مالی کشورهای اتحادیه اروپا گفته احتمال فروپاشی این اتحادیه به دلیل بحران کرونا وجود دارد.

کونته در مصاحبه با بی بی سی گفت بیماری همه گیر کووید-19 و تبعات مالی و اجتماعی ناشی از آن چالشی عظیم در برابر موجودیت اروپا به شمار می رود.

او هشدار داد: اگر پاسخ ما به این بحران قوی و متحد نباشد، اگر اروپا اروپا نتواند یک سیاست مالی و پولی مناسب برای عظیمترین چالش بعد از جنگ دنیای دوم پیدا کند مطمئناً نه فقط ایتالیایی ها بلکه شهروندان اروپا عمیقاً ناامید خواهند شد.

سخنان کونته همراستا با سخنانی است که ژان کلود یانکر، رئیس پیشین کمیسیون اروپا امروز پنجشنبه در گفت وگو با یک روزنامه اتریشی بر سر زبان آورد. او گفت چنانچه سران کشورهای اروپایی باعث ایجاد این برداشت در شهروندان شوند که خودشان را در گوشه ای حبس نموده اند روح اروپا به خطر خواهد افتاد.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای اعلام نمود.

جدیدترین آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا حاکی از ابتلای یک میلیون و 518 هزار و 773 نفر از مردم سراسر دنیا به کرونا و مرگ 88 هزار و 505 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس می باشد.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا را دارد و اسپانیا با 148 هزار و 220 مورد ابتلا و 14 هزار و 792 مورد فوتی در صندلی دوم و ایتالیا با 139 هزار و 422 مورد ابتلا و 17 هزار و 669 مورد فوتی در صندلی سوم کشورهای دنیا با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 853

به "هشدار ایتالیا درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا در اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ایتالیا درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا در اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید