کدامیک کرونا را شکست می هد؛ قرنطینه یا مصونیت جمعی؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، گاردین در مطلبی با بیان اینکه زمان ثابت می کند کدام سیاست در مواجهه با کرونا درست بوده، قرنطینه را به وضعیتی تشبیه کرد که در آن یک راننده تلاش می کند با انحراف از جاده جان شخصی را که وسط جاده ایستاده نجات دهد، غافل از آنکه این انحراف ممکن است جان چند نفر دیگر را در سمت دیگر جهت بگیرد.

کدامیک کرونا را شکست می هد؛ قرنطینه یا مصونیت جمعی؟

روزنامه بریتانیایی گاردین در نوشتاری با عنوان کدام گزینه بهتر است؛ قرنطینه یا مصونیت جمعی اضافه نمود: تا به امروز شواهد لازم برای قضاوت درست در خصوص سیاست رهبران جهان را برای مقابله با ویروس کرونا ا نداشته ایم. از این رو با برداشته شدن مقررات سختگیرانه از جمله قرنطینه می توانیم شاهد نتایج این دست سیاست ها در مواجهه با این ویروس باشیم.

اسپانیا، اتریش، ایتالیا، چین، احتمالا آلمان و ایالات متحده آمریکا این هفته شروع به برداشتن مقررات خواهند کرد و کسب و کارها هرچند با شک و تردید بسیار قرار است به روزهای عادی بازشود. اما برخی کشورها همچنان شرایط قرنطینه را حفظ کرده و حتی قرار است شرایط دشوارتری را وضع کنند که بدین ترتیب در روزهای آینده، شاهد نتیجه فوق العاده ترین آزمایش تاریخ خواهیم بود.

روزهای آینده به ما نشان می دهد کدام یک موثر بوده است؛ قرنطینه یا مصونیت جمعی و بدین ترتیب معین می شود کدام کشور سیاست درست را در پیش گرفته است.

درواقع ما با بیماری روبرو هستیم که به شیوه ای کشنده تمامی کشورهای جهان را درگیر کرده است. با این حال، ما نمی دانیم این بیماری تا چه اندازه عفونی است. به عبارتی ما در حال حاضر قادر نیستیم با قاطعیت بگوییم اگر شمار بسیاری از افراد جامعه به این بیماری مبتلا شوند، چه می شود. ما نمی دانیم نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری چه اندازه است؛ 5 درصد، 1 درصد و یا 0.3 درصد و درست به همین دلیل نمی توانیم از شدت نرخ مرگ و میر در نتیجه مصونیت جمعی صحبت کنیم.

در این میان آمار مرگ و میر هم درهم و برهم است. میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 تنها براساس آمار مرگ و میر بیمارستان ها اعلام می شود. شمار مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا که تا به امروز منتشر شده به ازای هر کشور عنوان شده و نه شمار مرگ در هر میلیون. با این حال همین آمار به یاری مقامات تصمیم گیر آمده تا براساس آن نتیجه بگیرند چه میزان قرنطینه و مقررات سختگیرانه دیگر را برای مهار بیماری وضع کنند.

حالا زمانی است که نتایج پدیدار می شوند و ما می آموزیم که ماسک صورت و حفظ فاصله اجتماعی موثر واقع شده یا قرنطینه و اصلی ترین پیامد آن که فروپاشی اقتصادی بوده است. ما در ماه گذشته شاهد لحظات دلخراش اقتصادی بودیم، زیرا نجات جان انسان ها بر هر چیز دیگری مقدم شمرده شد. هرچند همین اولویت بندی ها هم به قیمت زندگی تمام می شود. در حال حاضر شرایط مشاغل خوب نیست، رویاها از بین رفته و مردم در حال جان دادن هستند. درست مثل آن می ماند شما در حال رانندگی ناگهان شخصی را رو در روی خود می بینید و تلاش می کنید با انحراف از جاده جان او را نجات دهید اما ممکن است با همین انحراف، جان 5 نفر دیگر را به خطر انداخته و سبب کشته شدن آن ها شوید.

درنهایت زمان به ما خواهد گفت کدام درست است؛ قرنطینه یا مصونیت جمعی. بنابراین از همین حالا که با برداشته شدن مقررات سختگیرانه روبرو هستیم، باید شواهد را موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم و اجازه دهیم حقیقت فاش شود نه آنچه را که دوست داریم به عنوان حقیقت اعلام کنیم.

ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید-19 می شود، تا به امروز بیش از یک میلیون 800 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان 114 هزار و 700 نفر را گرفته است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 873

به "کدامیک کرونا را شکست می هد؛ قرنطینه یا مصونیت جمعی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدامیک کرونا را شکست می هد؛ قرنطینه یا مصونیت جمعی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید