نسخه کامپیوتر Nioh 2 رکورد جدیدی برای شرکت سازنده اش ثبت کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، حدود یک هفته از عرضه نسخه کامل بازی نیوه 2 روی کامپیوترهای شخصی می گذرد. به لطف عمومی بودن آمار و ارقام کلی فروشگاه استیم معین شده که این بازی از شرکت کویی تکمو، رکورد بیش ترین تعداد بازی کنان هم زمان را میان تمام بازی های این شرکت که برای کامپیوترهای شخصی منتشر شده اند، دارد.

نسخه کامپیوتر Nioh 2 رکورد جدیدی برای شرکت سازنده اش ثبت کرد

بازی نیوه 2 داستان اتفاقات پیش از بازی اول را روایت می نماید و همانند آن، مبارزاتی شبیه به بازی های سری دارک سولز دارد. البته در مقایسه با قسمت اول سری بازی های نیوه، قابلیت های جدیدی مانند تبدیل شدن به هیولا و ساخت شخصیت به بازی نیوه 2 اضافه شده.

حدود یک سال از عرضه شدن بازی نیوه 2 روی کنسول پلی استیشن 4 می گذرد و این بازی نیز همانند قسمت اول، به همراه تمام محتوای اضافه موجود، در یک بسته کامل برای کامپیوتر های شخصی منتشر شده. این نسخه از بازی همانند تمام نسخه های کامپیوتری استاندارد امکانات گرافیکی بیش تری مانند وضوح تصویر بهتر و نرخ فریم بالاتر را نسبت به نسخه های کنسولی ارایه می دهد.

  • تریلر نسخه کامپیوتر Nioh 2

به لطف تبلیغات خوب شرکت کویی تکمو برای عرضه بازی نیوه 2 روی کامپیوترهای شخصی، نسخه استیم این بازی از نظر حداکثر تعداد بازی کنان هم زمان به پیروز ترین بازی ویدیویی کامپیوتری کل تاریخ این شرکت تبدیل شده. رکورد بیش ترین بازی کن های هم زمان بازی نیوه 2 روی پلتفرم استیم به حدود 41 هزار نفر رسیده که این عدد بهترین آمار بین تمامی بازی های شرکت کویی تکمو روی فروشگاه استیم یه حساب می آید.

رتبه دوم بازی های شرکت کویی تکمو از این نظر به بازی نیوه 1 با رکورد حدود 10 هزار بازی کن هم زمان می رسد. از دیگر بازی های عظیم این شرکت که اخیرا روی پلتفرم استیم عرضه شده اند می توان به Dynasty Warriors 9 و Dead or Alive 6 اشاره نمود که رکورد بیش ترین بازی کن هم زمان این بازی ها، به ترتیب برابر با 3.5 و 2 هزار بازی کن بوده.

جالب ترین قسمت ماجرا این است که بازی نیوه 2 از نظرهای دیگر در مقایسه با بازی های دیگر این لیست اصلا بهترین صندلی را ندارد. مثلا درصد رضایت بازی کنان پلتفرم استیم از بازی نیوه 1 شرایط بهتری از بازی نیوه 2 دارد. منابع مختلفی وجود دارند که آماری تقریبی از فروش بازی های فروشگاه استیم را اعلام می نمایند. بر اساس این آمار، بازی نیوه 2 کم تر از ده درصد بازی نیوه 1 فروش داشته و از دو بازی دیگری که آن ها را با این بازی مقایسه کردیم فروشی به مراتب کم تر داشته. البته زمان زیادی از عرضه بازی نیوه 2 نمی گذرد اما این آمار به ما می گویند که اگر از زوایای مختلف به بازی نیوه 2 نگاه کنیم، فزونی کامل وجود ندارد.

مشخصا فاکتورهای متفاوتی روی آمار بسیار عالی رکورد حداکثر بازی کنان بازی نیوه 2 تاثیر دارند. از سمتی این بازی دومین قسمت از سری بازی های نیوه به شمار می رود و نه تنها میان بازی کنان شناخته شده تر است، بلکه قابلیت های بیش تری نسبت به بازی اول دارد. از سمت دیگر نباید تبلیغات مناسب شرکت کویی تکمو برای این بازی و محبوب شدن این بازی را روی سرویس استریم توییچ فراموش کنیم.

شاید این که در حال حاضر بازی نیوه 2 در بازار بازی های سولز-مانند بی رقیب است اصلی ترین دلیل این توجه فراوان باشد. به هنگام عرضه قسمت اول بازی نیوه، بازی کنان هوادار بازی های سولز-مانند هنوز مشغول تجربه بازی دارک سولز 3 بودند و عرضه شدن این دو بازی در یک سال، بدون شک روی توجه دریافتی بازی نیوه 1 موثر بوده. حالا هیچ بازی عظیم سولز-مانند جدیدی در بازار وجود ندارد و بازی نیوه 2 بدون هیچ رقیبی می فروشد.

نسخه کامل بازی نیوه 2 حدود ده روز پیش برای پلی استیشن 5 و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. این بازی از طرف بازی کنان و منتقدان بازخورد نسبتا خوبی دریافت کرد. نسخه پلی استیشن 5 این بازی مزایای بیش تری مانند صدای سه بعدی و قابلیت های مخصوص دسته دوال سنس را ارایه می دهد که می تواند تجربه بهتری را در مقایسه با نسخه کامپیوتری بازی نیوه 2 خلق کند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1445

به "نسخه کامپیوتر Nioh 2 رکورد جدیدی برای شرکت سازنده اش ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه کامپیوتر Nioh 2 رکورد جدیدی برای شرکت سازنده اش ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید