فروش پلی استیشن 5 از 40 میلیون دستگاه عبور کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که پلی استیشن 5 در فروش از رقبای ایکس باکسی خود پیشی گرفته است. آخرین کنسول سونی زمانی که در سال 2020 عرضه شد، به علت کمبود عرضه ناشی از همه گیری کووید-19، آغاز فوق داشت. پس از سرانجام یافتن این کمبودهای سخت افزاری، فروش کنسول نسل نهمی پلی استیشن با سرعت ثابتی افزایش یافت و گزارش های اخیر نشان می دهد که سال 2023 سودآورترین سال برای این کنسول تا به امروز بوده است.

فروش پلی استیشن 5 از 40 میلیون دستگاه عبور کرد

لازم به ذکر است علاوه بر این که پلی استیشن 5 در مقایسه با چند سال گذشته در دسترس تر بوده است، آمار فروش این کنسول به وسیله مجموعه ای قدرتمند از بازی های انحصاری مانند گاد آو وار رگناروک و Ratchet & Clank: Rift Apart تقویت شده است. از طرفی عرضه اسپایدرمن 2 در آینده نیز می تواند به فروش بیشتر این کنسول در سه ماه پایانی سال منجر گردد.

سونی اخیرا اعلام نموده است که پلی استیشن 5 از ز مان عرضه تا 16 جولای (25 تیر) امسال، 40 میلیون واحد فروخته است. البته طبق گزارش ها این کنسول با سرعت کمتری نسبت به پلی استیشن 4 به این نقطه عطف در فروش دست پیدا نموده است. این سخت افزار هنوز حدود یک میلیون واحد از نسل قبلی خود در برهه ای مشابه عقب است. با این حال، این کنسول با توجه ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه کنسول های مایکروسافت از زمان عرضه در سال 2020 تا به امروز به بیش از 21 میلیون کاربر رسیده اند، تقریبا دو برابر بهتر عمل نموده است.

از بازی های مستقل مبتکرانه گرفته تا بلاک باسترهای AAA، طبق گفته سونی اکنون بیش از 2500 بازی برای پلی استیشن 5 در دسترس است و زمان خوبی برای خرید این کنسول محسوب می گردد. سونی ضمن تشکر از جامعه کاربران این کنسول برای رسیدن به چنین موفقیتی، لیستی از 40 بازی برتر آن را به انتخاب بازیکنان منتشر نموده است.

جالب است بدانید که وکلای مایکروسافت در جریان جلسات اخیر پیرامون خرید اکتیویژن بلیزارد، بعلاوه اعتراف نموده اند که پلی استیشن 5 فروش بیشتری نسبت به ایکس باکس سری داشته است. از طرفی بخش بازی مایکروسافت طی چند ماه گذشته افزایش 1 درصدی را در فروش سه ماهه گزارش نموده است و فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، نیز به ناظران صنعت اطمینان داده است که شرکت او به برنامه های تجاری فعلی خود پایبند است.

در هر صورت آمارهای کنونی نشان می دهند که پلی استیشن 5 با نرخ دو برابری نسبت رقبای ایکس باکس خود به فروش می رسد که این یک نشانه امیدوارکننده برای سونی و یک مورد نگران کننده برای مایکروسافتی است که در پی تقویت خود با آثار اکتیویژن بلیزارد است. در این میان شایعات حاکی از آن است که سونی در حال آماده شدن برای عرضه پلی استیشن 5 اسلیم در اواخر امسال است که احتمالا فروش بیشتری را برای این کنسول به ارمغان خواهد آورد.

منبع: SonyInteractive

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2192

به "فروش پلی استیشن 5 از 40 میلیون دستگاه عبور کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فروش پلی استیشن 5 از 40 میلیون دستگاه عبور کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش پلی استیشن 5 از 40 میلیون دستگاه عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید