مک درموت: پس از پیروزی مقابل مراکش به سبک مورینیو شادی کردم، کی روش بیشترین تأثیر را روی من داشت

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، دستیار پیشین کی روش درباره حضور در تیم ملی فوتبال ایران، کار با کی روش و شادی خاصش پس از برد مقابل مراکش صحبت کرد.

مک درموت: پس از پیروزی مقابل مراکش به سبک مورینیو شادی کردم، کی روش بیشترین تأثیر را روی من داشت

به گزارش خبرنگاران، میک مک درموت که در دوره حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران به عنوان دستیار این سرمربی پرتغالی فعالیت می کرد، در گفت وگو با سایت belfastlive ایرلند شمالی، درباره شادی پس از پیروزی دقایق پایانی ایران مقابل مراکش در اولین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه گفت: در جریان بازی با مراکش از جانب خانواده و دوستانم پیام هایی دریافت کردم که چه جوی بر تیم حاکم است، اما من در شهر سوچی بودم تا بازی اسپانیا و پرتغال (دیگر هم تیمی های ایران) را در همان روز ببینم و این کاری بود که باید انجام می دادم.

وی افزود: بازی ایران و مراکش را از تلویزیون دیدم چون زودتر از بازی اسپانیا و پرتغال برگزار شد. بازی را در رستوران با خانواده های روسی دیدم و نمی توانستم پلک روی هم بگذارم. ما گل برتری را به مراکش در دقیقه 90 زدیم و من دور رستوران را با تکان دادن دستانم دویدم و خانواده هایی که در رستوران بودند، طوری به من نگاه می کردند و به نظر می رسید با خود می گویند این دیگر کیست؟ در آخر هم شادی گلم به نشستن روی زانو ختم شد، درست مثل شادی گلی که ژوزه مورینیو در زمین انجام می داد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان شرح داد: من مأمور این شده بودم که بازی تیم ملی فوتبال اسپانیا را زیرنظر بگیرم، از این رو 6 ماه پیش از جام جهانی بازی های این تیم را تماشا می کردم و آنالیزها را انجام می دادم. تمرکز تیم در این تورنمنت اما روی بازی اول با مراکش بود، چون اگر بازی اول را می باختیم، اساساً از دور مسابقات حذف شده بودیم. ماه ها به بازی اسپانیا اشاره ای نمی کردیم، اما من پشت صحنه در حال کار و جمع آوری اطلاعات در مورد تیم اسپانیا بودم. به همین دلیل بود که به شهر سوچی رفته بودم تا بازی اسپانیا و پرتغال را از نزدیک ببینم و کی روش از من خواسته بود که گزارشم درباره این بازی را تا پیش از ساعت 11 صبح روزی فردای این بازی برایش ارسال کنم.

مک درموت یادآور شد: گزارش 15 بازی اسپانیا را داشتم، اما باید گزارش بازی این تیم با پرتغال را هم به آنها اضافه می کردم. بازی ساعت 10 شب به وقت سوچی شروع می شد و من تا ساعت یک بامداد (به وقت محلی) به هتل محل اقامتم بازنگشتم چون گم شده بودم. پروازم هم ساعت 3 بامداد بود و باید در فرودگاه حضور پیدا می کردم و در عین حال گزارشم را تایپ می کردم و فیلم هایی که گرفته بودم را باید برش می زدم و ویرایش می کردم. در نهایت ساعت 9 صبح فردا به کمپ تیم ملی رسیدم و به سمت کی روش رفتم که تنها نشسته بود و در حال خوردن صبحانه بود. او به من گفت از کجا می آیی؟، که من در جواب گفتم از سوچی و او در ادامه گفت آماده ای که گزارشت را تا ساعت 11 صبح به من تحویل دهی؟.

وی ادامه داد: کی روش چنین مربی است. حدود دو یا سه ساعت برای کادرفنی گزارشم را ارائه کردم و سپس کی روش تصمیم گرفت که این جلسه را قطع کند و این گزارش را به بازیکنان بگویم. کار اینچنینی می تواند پرفشار باشد. این 130 تا 140 روز کاری برایم پرفشارترین تجربه کاری بود که تاکنون داشته ام و امیدوارم مربیان دیگر نیز چنین تجربه ای را داشته باشند. پس از جام جهانی وقتی به خانه ام در دبی رسیدم، بلافاصله خوابیدم. حوالی ساعت 7 بعدازظهر خوابیدم و تا ناهار روز بعد بیدار نشدم. روزهای بعد از آن هم اوضاع به همین منوال بود تا یک هفته این موضوع تکرار شد.

مربی پیشین استقلال در تمجید از کی روش گفت: کارلوس فوق العاده بود. من تا کنون با 15 یا 16 سرمربی کار کرد ه ام که همگی متفاوت از هم بوده اند. برخی خوب و برخی بد بودند، اما همه آنها شیوه مربیگری خاص خود را داشتند. کی روش اما بیشترین تأثیر را روی من داشت. با او دو بار در پست های متفاوت کار کردم، یکبار مربی بدنساز و یکبار به عنوان دستیار. در ضمنً در دو تورنمنت با کارلوس بودم. کی روش را باید در حین کار روزانه دید، او 65 ساله است، اما در تمرینات می تواند مانند یک فرد 25 ساله باشد.

میک مک درموت شرح داد: برنامه آماده سازی مان برای جام جهانی را ثبت کرده ام، جایی که روزانه 20 ساعت کار می کردیم. هر شب از ساعتم عکس می گرفتم. کار ما از ساعت 9 صبح شروع می شد و ساعت 4 یا 5 صبح می خوابیدیم. کار هر روز ما به این شکل بود و مرخصی یا استراحتی هم نداشتیم. کی روش مربی سخت گیر و مطالبه جویی در کار است، اما خارج از کار و از حیث اجتماعی انسان فوق العاده ای است. کارلوس مردی جذاب و دوست داشتنی است.

وی گفت: کی روش در ایده هایی که من اکنون دارم، بیشترین تأثیر را گذاشته است. تأثیر نه تنها روی مسائل فوتبال بلکه روی توجه به جزییات. جمع بندی کی روش به این صورت بود که همه می توانند تخته سنگ های بزرگ را ببینند، اما این سنگریزه های کوچک است که می تواند شما را به سمت بالا سوق دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 350

به "مک درموت: پس از پیروزی مقابل مراکش به سبک مورینیو شادی کردم، کی روش بیشترین تأثیر را روی من داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک درموت: پس از پیروزی مقابل مراکش به سبک مورینیو شادی کردم، کی روش بیشترین تأثیر را روی من داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید