ممنوعیت چارتر پروازها دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی روبرو کرد
به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ممنوعیت چارتر پروازها دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی روبرو کرد.
بهروز صفری با اشاره به بخشنامه ممنوعیت چارتر پروازهای داخلی اظهار کرد: با اجرای این بخشنامه بیشترین چالش و مسأله در مسیرهای توریستی قشم و کیش پیش آمده است؛ چرا که 95 درصد آنچه در این دو مسیر فروخته می شود تور است، چون مسافران قشم و کیش اغلب انفرادی سفر نمی کنند و هزینه سفر با تور برای آنها مقرون به صرفه تر است.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران ادامه داد: از زمانی که این بخشنامه به اجرا درآمده، درصد اشغال هتلهای کیش و قشم هم پایین آمده و چارتر کنندگان هتل های این دو جزیره متحمل ضررهای سنگینی شده اند، وگرنه که این تصمیم برای ایرلاین ها فرقی نمی کند، چون این دستور برای مسیرهای داخلی است و ایرلاین ها پروازهای خود را در این دو مسیر کاهش داده و بیشتر روی نجف و استانبول متمرکز شده اند.
او افزود: از زمان اجرای این تصمیم، کاهش پروازهای داخلی مشهودتر شده است. علاوه بر این، قیمت پرواز در دو مسیر کیش و قشم به نسبت سقف تعیین شده افزایش یافته و پرواز در برخی مسیرها گران شده است. در حالی که این تصمیم گرفته شد تا قیمت پروازها مدیریت و کنترل شود، نه این که اوضاع برای مسافران هوایی بدتر شود.
صفری بیان نمود: سازمان هواپیمایی چند سال پیش هم چنین تصمیمی گرفته بود، اما وزیر وقت میراث فرهنگی و گردشگری واکنش سریع نشان داد و محکم در برابر اجرای آن ایستاد. اکنون هم انتظار می رود آقای ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری واکنش و موضعی نسبت به ممنوعیت چارتر در مسیرهای توریستی و افزایش هزینه سفر هوایی در این مسیرها داشته باشد.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران یادآور شد: چارتر در مسیرهای توریستی روال دنیاست و دو مسیر کیش و قشم با دیگر مسیرهای هوایی تفاوت دارد و سیاست ها و تصمیم های یکسان در همه مسیرها جواب نمی دهد، باید تبعات این تصمیم را در نظر می گرفتند و نظر مشورتی متولی گردشگری را جویا می شدند.
صفری افزود: مسافر تبریز و مشهد می تواند قطار و اتوبوس را جایگزین هواپیما کند، ولی مسافر کیش و قشم چه کار کند؟ طبیعتاً وقتی پرواز کیش و قشم کم و گران شود، مسافران این مسیر به سمت آنتالیا و استانبول می روند. برای ایرلاین هم که مهم نیست کجا پرواز داشته باشد، این آژانس دار، هتلدار و مسافر است که از چنین تصمیم هایی آسیب می بیند.
منبع: همگردی