تور ارزان استانبول: از فرودگاه های استانبول چه می دانید؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بدون شک یکی از زیباترین شهرهای توریستی آسیا، شهر استانبول ترکیه بوده و علت آن جاذبه های مختلف گردشگری، تاریخی، تفریحی و… است. به علت استقبال بسیار زیاد گردشگران از تمام جهان به ویژه کشور خودمان از این شهر، بخش حمل ونقل آن با همیشه با حجم بالایی از ترافیک همراه بوده است. برای حل این مشکل، در طراحی مسیرهای هوایی فرودگاه های استانبول پایانه های متعددی در نظر گرفته شده است.

تور ارزان استانبول: از فرودگاه های استانبول چه می دانید؟

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

در حال حاضر شهر استانبول دو فرودگاه بین المللی با نام های فرودگاه آتاتورک و فرودگاه صبیحه گوکچن برای مدیریت بهتر ترافیک پرواز های این شهر دارد. علاوه براین جالب است بدانید دولت ترکیه در حال ساخت سومین فرودگاه بین المللی در ساحل دریای سیاه این شهر است. به نظر می رسد این فرودگاه نوپا در سال 2030 آماده بهره برداری بوده و جایگزین فرودگاه آتاتورک خواهد شد. در این مطلب می خواهیم دو فرودگاه استانبول را به شما معرفی و آنالیز کنیم. اگر قصد پرواز به مقصد استانبول را دارید، این مطلب مجله خبرنگاران را از دست ندهید.

فرودگاه آتاتورک استانبول کجاست؟

فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول در 24 کیلومتری غرب میدان تکسیم در قسمت اروپایی این شهر محله یشیل کوی، منطقه باکرکوی قرار گرفته است. برای اطلاع دقیق از این موقعیت فرودگاه می توانید به گوگل مپ مراجعه نموده و نام فرودگاه را در آن جستوجو کنید.

فرودگاه نو استانبول کجاست؟

فرودگاه نو استانبول که با نام استانبول نیز شناخته می گردد، در شمال مرکز شهر استانبول (منطقه آرناوت کوی) در فاصله 35 کیلومتری شهر قرار گرفته است.

استانبول چند فرودگاه دارد؟

استانبول درحال حاضر 3 فرودگاه دارد. دو فرودگاه آتاتورک و صبیحا گوکچن کاملا فعال بوده و فرودگاه نو آن که قرار است به جای آتاتورک فعالیت خود را شروع کند.

مساحت فرودگاه استانبول چقدر است؟

فرودگاه نو استانبول هنوز در حال ساخت است. طبق گفته مسئولین این کشور این فرودگاه در سال 2028 آماده بهره برداری است، مساحت این فرودگاه 76.5 میلیون مترمربع است، که در موقع راه اندازی شش باند پرواز را در خود جای می دهد.

فرودگاه آتاتورک استانبول

فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول اولین فرودگاه استانبول و پر رفت وآمدترین فرودگاه ترکیه محسوب می گردد. این فرودگاه زیبا در بخش اروپایی و توریستی استانبول در سال 1924 افتتاح شد. فرودگاه آتاتورک 24 کیلومتر با مرکز شهر استانبول فاصله دارد. فرودگاه آتاتورک از اصلی ترین فرودگاه های استانبول یک دروازه اصلی برای ورود گردشگران به این شهر به شمار میرود که در سفر به استانبول برای خیلی ها آشناست.

بعد از شناخت فرودگاه ها، با یک کلیک خرید بلیط هواپیما استانبول را انجام بدهید.

این فرودگاه وسیع دارای دو ترمینال مسافربری است که یکی برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی استفاده می گردد. ناگفته نماند که آتاتورک امکانات رفاهی خوبی هم دارد. بنابراین در صورتی که ناچار به حضور در فرودگاه باشید، شرایط رفاهی مناسبی را تجربه خواهید کرد.

  • تور استانبول
  • بلیط استانبول
  • هتل های استانبول

امکانات فرودگاه آتاتورک چیست؟

همان طور که گفته شد، فرودگاه آتاتورک دارای امکانات و خدمات رفاهی بسیار زیادی است که برخی از این خدمات به صورت رایگان و برخی با پرداخت هزینه به مسافران عرضه می گردد.

مراکز اطلاع رسانی فرودگاه

فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول پنج مرکز اطلاع رسانی در جای جای فرودگاه هم دارد که به صورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به شما هستند. اگر جهت خود را پیدا ننموده یا گم شدید، با مراجعه به این مراکز می توانید در راه درست قرار بگیرید.

آیا می دانید هزینه سفر به استانبول چقدر است؟ شاید این هزینه با خرید تور استانبول خیلی کمتر گردد.

دستگاه خودپرداز و باجه تبدیل ارز

دستگاه خودپرداز و باجه تبدیل ارز یکی از اصلی ترین و البته کاربردی ترین خدمات این فرودگاه بزرگ است که در هر دو ترمینال در درسترس شما قرار گرفته است تا در صورت لزوم از آن ها بهره ببرید. بنابراین در صورتی که به تازگی به خاک این کشور پا گذاشته و فرصت تبدیل ارز را نداشته اید، این خدمات یاری بزرگی برای شما خواهند بود.

اگر در این سفر قصد خرید داشتید، شاید شناخت مراکز خرید استانبول یا بازار بزرگ استانبول به دردتان بخورد.

فرودشگاه های شبانه روزی

در این فرودگاه بیش از 20 فروشگاه به صورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند تا شما انواع محصولات و سوغاتی ها را بدون اعمال مالیات تهیه کنید. خیلی از مسافران به ویژه آن ها که فرصت چندانی برای گشت وگذار در شهر نداشته اند، از این فروشگاه ها سوغات و یادگاری می خرند.

خدمات پزشکی

خدمات پزشکی که به صورت 24 ساعته در حال رساندن انواع خدمات پزشکی و اورژانسی به مسافران در هر دو ترمینال هستند، یکی دیگر از امکانات این فرودگاه است که برای افراد دارای بیماری های زمینه ای خبر خوبی است.

برترین جاها برای خرید پوشاک در استانبول را می شناسید؟

رستوران و کافه های مختلف

در فرودگاه آتاتورک اصلا نگران تهیه غذا نباشید، زیرا در هر دو ترمینال این فرودگاه رستوران و کافه های با کیفیت و متنوع بسیار زیادی وجود دارد که برای صرف غذا یا نوشیدنی های با کیفیت می توانید به آن ها مراجعه کنید. این رستوران و کافه ها انواع غذاها و دسرهای معروف ترکیه را هم سرو می نمایند.

آرایشگاه و پیرایشگاه

یکی از موارد جالب که در این فرودگاه وجود دارد، آرایشگاه است. اگر شما احتیاج داشتید موهای خود را اصلاح کنید، می توانید با مراجعه به آن ها مشکل خود را حل کنید. بنابراین در صورتی که یک سفر بی برنامه ریزی و عجولانه به ترکیه داشته اید، نگران آراستگی خود نباشید.

اینترنت رایگان

اینترنت وای فای در سراسر محوطه فرودگاه وجود دارد که شما می توانید تا دو ساعت به صورت رایگان از آن استفاده و وب گردی کنید.

اگر قصد اقامت داشتید، حتما برترین هتل های استانبول را بشناسید.

سالن استراحت عمومی

کنار همه خدمات گفته شده این فرودگاه سالن های استراحت عمومی برای مسافران تدارک دیده است. در صورتی که پروازها تاخیر دارد یا زمان کافی برای استراحت دارید، می توانید مدتی را در این سالن ها استراحت کنید. برخی از این سالن ها دارای خدمات رفاهی خاصی هستند که برای استفاده از آن ها احتیاج به پرداخت هزینه اضافه دارید. این سالن ها نیز در هر دو ترمینا ل وجود دارد.

جهتهای دسترسی به فرودگاه آتاتورک

فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول به علت موقعیت مکانی بسیار خوب، دسترسی های ساده ای دارد. شما می توانید از این فرودگاه با وسایل حمل ونقل مختلف به مرکز شهر رفته یا از مرکز شهر به فرودگاه مراجعه کنید. سه روش اصلی حمل ونقل از فرودگاه به مرکز شهر مترو، اتوبوس و تاکسی ها هستند.

اتوبوس

این وسیله نقلیه عمومی نیز مانند مترو به درد افرادی می خورد که بار چندانی نداشته باشند؛ اتوبوس در این شهر نسبت به تاکسی ها مقرون به صرفه تر است و از نظر قیمتی تفاوت چندانی با متروها ندارد، اما در صورتی که دوست دارید از جهت حرکت خود تا فرودگاه منظره ها شهری را دیدن کنید، اتوبوس وسیله مناسبی برای شما خواهد بود. شما می توانید با استفاده از گوگل مپ در هر کجای استانبول که هستید، جهت حرکت خود را به درستی تعیین کنید.

مترو

اگر همراه خود بار چندان زیادی ندارید، می توانید برای رسیدن به فرودگاه یا مرکز شهر از مترو بهره ببرید. متروی شهر استانبول به علت گسترگی ایستگاه ها در سطح شهر، همه نقاط استانبول را پوشش داده است.

بنابراین شما می توانید از مبدا فرودگاه به آسانی به مقصد موردنظر خودتان برسید. خط قرمز M1 از ایستگاه ینیکاپی به مقصد ایستگاه هاوالامیون نزدیک این فرودگاه حرکت می نماید. با کمی پیاده روی می توانید فاصله بین فرودگاه تا مترو را طی کنید.

فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

فرودگاه صبیحا گوکچن دومین فرودگاه معروف در شهر استانبول است که در جنوبی ترین بخش استانبول قرار گرفته است. این فرودگاه با مرکز این شهر 45 کیلومتر فاصله دارد. فرودگاه صبیحا گوکچن در بخش آسیایی استانبول واقع شده و از نظر ساخت نوتر از فرودگاه آتاتورک است.

فرودگاه بین المللی صبیحا گوکچن استانبول به علت عدم ظرفیت خالی در پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه آتاتورک ساخته شد. دولت ترکیه در نظر داشت این فرودگاه که در سال 2010 رشد چشم گیری را تجربه کرد، تا سال 2023 تقریبا 25 میلیون مسافر را جابه جا کند. در حال حاضر این فرودگاه قابلیت اداره این تعداد مسافر را دارد. جوان ترین گزینه بین فرودگاه های استانبول یعنی صبیحا گوکچن در سال 2015 با ثبت 206 پرواز و 28 میلیون مسافر عنوان سومین فرودگاه پر تردد جهان را بعد از فرودگاه های لندن و هند از آن خود کرد.

امکانات فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول نیز مانند دیگر فرودگاه این شهر دارای امکانات بسیار خوبی است که چند مورد از آن ها را برای شما نام برد و به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

دستگاه خودپرداز و باجه تبدیل ارز

باجه تبدیل ارز از اصلی ترین امکانات این فرودگاه است. اگر احتیاج دارید واحد پول نقد خود را از تغییر دهید، به آسانی با دستگاه های مربوطه که در هر نقطه در دسترس هستند، می توانید این کار را انجام دهید.

فرودشگاه های شبانه روزی

تمامی فرودگاه در جهان دارای غرفه هایی کوچک و بزرگ برای خرید سوغاتی یا وسایل لازم هستند. این فرودگاه زیبا نیز از این موضوع مستثنی نبوده و فروشگاه های متنوعی برای خرید سوغات و یادگاری دارد.

رستوران و کافه های مختلف

برای خوردن غذا و نوشیدنی این فرودگاه چندین کافه و رستوران با کیفیت بالا دارد که برخی از آن ها از برند های معتبر ترکیه هستند. شما با خیال راحت می توانید از خوردنی ها و نوشیدنی های این فرودگاه ها بهره ببرید. کافه استانبول، مک دونالد، مک کافه، برگرکینگ و… از جمله کافه و رستوران های فعال در این فرودگاه هستند.

اینترنت رایگان

وای فای در این فرودگاه مانند دیگر فرودگاه های استانبول در نظر گرفته شده است. با این تفاوت که به صورت رایگان به شما عرضه نمی گردد و باید برای دسترسی به آن یک هزینه تعیین شده ای را بپردازید.

جهت های دسترسی به فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

این فرودگاه نسبت به فرودگاه آتاتورک موقعیت جغرافیایی متفاوتی دارد که به پای آن نمی رسد. برای تردد از این فرودگاه به جاهای دیگر شهر نسبت به دیگر فرودگاه گفته شده باید مسافت و هزینه بیشتری در نظر بگیرید.

مترو

در حال حاضر مترو استانبول فرودگاه صبیحا گوکچن را پوشش نمی دهد و طبق گفته مسئولین این کشور به زودی خط چهار مترو شهر استانبول توسعه یافته و ایستگاهی برای این فرودگاه در نظر گرفته می گردد. بنابراین اگر از مبدا این فرودگاه وارد استانبول می شوید، نمی توانید روی مترو برای تردد حساب کنید.

  • تور استانبول مقرون به صرفه
  • تور لحظه آخری استانبول
  • تور استانبول از تبریز
  • تور ترکیه
  • تور ترکیه مقرون به صرفه
  • تور استانبول از مشهد

اتوبوس

اتوبوس های فوردگاه صبیحا گوکچن استانبول که هاوابوس نامیده می گردد، متعلق به شهداری بوده و جهت های مختلفی را طی می نماید. این وسایل عمومی یکی از به صرفه ترین و مطمئن ترین راه های حمل ونقل برای رسیدن به فرودگاه یا مرکز شهر است. این اتوبوس از ساعت 4 صبح تا 1 بامداد فعال بوده و هر 30 دقیقه یک بار آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

اگر بار چندانی ندارید و به صورت انفرادی یا با جمعی از دوستان سفر می کنید، این گزینه برای شما مناسب است، اما اگر با خانوداه سفر می کنید و همراه خود چمدان و وسایل زیادی دارید؛ سعی کنید تا حد امکان از تاکسی برای حمل و نقل بهره ببرید.

در آخر به یاد داشته باشید استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که با هر وسیله نقلیه ای به آن سفر کنید، زیبایی ها و جاذبه های متفاوتی را در طول جهت دیدن خواهید کرد. در صورتی که قصد سفر به وسیله فرودگاه را دارید، با توجه به آنچه گفته شد احتمالا فرودگاه آتاتورک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود، مگر آن که در خود فرودگاه خودروی شخصی دنبال شما بیاید.

منبع: علی بابا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1939

به "تور ارزان استانبول: از فرودگاه های استانبول چه می دانید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان استانبول: از فرودگاه های استانبول چه می دانید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: از فرودگاه های استانبول چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید