مسافر عجیب مریخ، موجودی که باید با انسان به سیاره سرخ برود

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، فرارو نوشت: ایده یک سیستم کامل به سرعت پدید آمد. لاروها می توانند ضایعات غذای فضانوردان را بخورند و برای بارور کردن خاک های بد بیگانه فرس فراوری نمایند که خود می تواند گیاهان غذایی را فراوری کند. سپس لاروها خود می توانند به منبع پروتئینی تبدیل شوند که فضانوردان یا حیواناتی که ممکن است همراه شان بیاورند می توانند آن را مصرف نمایند.

مسافر عجیب مریخ، موجودی که باید با انسان به سیاره سرخ برود

لیزا کارنل مدیر بخش علوم زیستی و فیزیکی ناسا می گوید: واقعیت آن است که ما نمی توانیم همه چیز را با خود به مریخ ببریم. با این وجود، باغبانی صرفا به یک قطعه زمین، کمی آب، یک پرتو نور خورشید احتیاج ندارد. باغبانی به جانداران نیز احتیاج دارد: حشرات مانند مگس های سرباز سیاه و میکروارگانیسم هایی که این سیستم های اکولوژیکی را در حالت کار نگه می دارند. در نتیجه سفر به مریخ برای اقامت طولانی مدت صرفا انسان را شامل نمی گردد.

برای باقی ماندن طولانی مدت در سطح مریخ فضانوردان نمی توانند به انبارهای فضایی خود تکیه نمایند آنان به باغ های مریخی احتیاج دارند و باغ های مریخی به اندکی یاری رسانی شاید از سوی لارو مگس سرباز سیاه و مدفوع آن احتیاج دارند.

در پنج یا 10 سال گذشته دانشمندان آغاز به استفاده از فرس سرشار از نیتروژن، پتاسیم، فسفر و هم چنین باکتری به عنوان کود کرده اند. این ماده هم چنین حاوی کیتین از بدن حشرات و مواد آلی به جامانده است. دکتر الیسن اخیرا مقاله ای را در خصوص چگونگی تاثیر فرس بر روی گیاهان و خاک منتشر کرده و یکی از نکات اصلی ای که به آن اشاره کرده آن است که ارزش ضایعات حشرات با ارزش غذای مصرف شده به وسیله آنان مطابفت دارد. برای مثال، اگر به لارو چمن بدهید فرس غنی و با کیفیتی فراوری نمی کند، اما اگر ضایعات غذایی با انرژی بالاتر بدهید احتمال فراوری فرس باکیفیت تر وجود خواهد داشت.

مطالعه اخیر دانشمندان دانشگاه کشاورزی چین که مقاله ای از یافته های آن در نشریه Communications Biology منتشر شده نشان داد که سه نوع باکتری در هم آمیخته که در خاک شبیه سازی شده ماه رها می شوند با تبدیل فسفر به دام افتاده در خاک متروک به گونه ای که گیاهان می توانند مصرف نمایند به گیاهان یاری کردند بزرگتر و سبزتر شوند. او می افزاید: با این وجود، حضور آن میکروب ها به طرح پرسش های دیگری منجر می گردد مانند آن که چگونه آن همراه برده شدگان به مریخ فاقد کارت دعوت! ممکن است در فضا یا سطح دنیا دیگری تغییر نمایند و چگونه بر میکروبیوم های فضانوردان انسانی تاثیر می گذارند.

محققان خانه نشین بر روی سیاره زمین از خاک مریخ شبیه سازی شده استفاده کرده اند تا درباره رشد محصول در جایی دیگر به غیر از زمین نکاتی را بیاموزد.

مجموعه جدیدی از توصیه های تحقیقاتی برای بخش علوم زیستی و فیزیکی ناسا فضا را برای پروژه های بیش تری از این قبیل در 10 سال آینده باز کرده است. در چارچوب این توصیه ها ناسا در حال آنالیز کارزاری به نام BLiSS یا سیستم های حمایت از حیات زیست سازنده است که هدف آن ایجاد و درک سیستم هایی است که غذای باکیفیت، هوا و آب تازه، پردازش زباله ها و ایجاد محیط های فضایی برای مدت زمان طولانی مستقل از زمین را فراهم می نمایند.

در هر صورت انسان ها باید این همراهان در حال چرخش را همراه با بعضی از آن ها که برای تماشا بسیار کوچک هستند با خود به فراتر از زمین ببرند، زیرا تنها راه برای زنده ماندن در آنجا این است که آنجا را بیش تر شبیه به اینجا (زمین) سازند سیاره ای که مملو از جانوران غنی از مواد مغذی است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2218

به "مسافر عجیب مریخ، موجودی که باید با انسان به سیاره سرخ برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافر عجیب مریخ، موجودی که باید با انسان به سیاره سرخ برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید