معرفی کامل کشور لائوس

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، کشور زیبای لائوس

لائوس یکی از زیباترین کشورهای جهان است که در آن می توانید مناظری بهشتی را ببینید. بدون شک از لحظه ورود به این کشور شیفته آرامش، مردم مهربان و سادگی این محل می شوید. لائوس از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که در دو طرف رودخانه مکونگ واقع شده است. عبادتگاه های این کشور به همراه طبیعت بینظیر آن سفری به یاد ماندنی را برای شما می سازنند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

معرفی کامل کشور لائوس

آنچه باید درباره لائوس بدانید

لائوس کشوری کوهستانی در جنوب شرقی آسیا است که در آن جنگل های استوایی زیادی قرار گرفته است. بر اساس سرشماری سال 2012، جمعیت این کشور فقیرنشین 6/5 میلیون نفر است. مردم به زبان رسمی لائو حرف می زنند و از واحد پول کیپ استفاده می کنند. این کشور از سمت شمال غربی با چین و میانمار، از سمت جنوب با کامبوج و از سمت غرب با تایلند همسایه است. 55 درصد مردم این کشور را قوم لائو، 11 درصد قوم خمو، 8 درصد قوم همونگ و 26 درصد قوم های دیگر شکل می دهند. کمونیستی بودن کشور لائوس باعث شده بود که این کشور تا سال 1988 به هیچ گردشگری اجازه ورود به خاک کشورش را ندهد اما با توجه به اهمیت صنعت گردشگری امروزه در تلاش است تا گردشگران خود را افزایش دهد. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را داشته باشید باید از فرودگاه ایراژیا در مالزی و یا فرودگاه بانکوک به سمت این کشور سوار هواپیما شوید. ایرانی ها برای رفتن به این محل نیازی نیست که از داخل کشور ویزا تهیه کنند در خود فرودگاه لائوس برای شما ویزای بدو ورود صادر می گردد.

وقتی به گشت و گذار در مرکز این کشور، وین تیان بروید مدرنیته و بافت سنتی را در کنار یکدیگر می بینید. این کشور برای عاشقان طبیعت مقصدی بسیار مناسب است در روستاهای بکر و دنج آن به هر طرف که نگاه کنید رودخانه هایی خروشان و کوه هایی با عظمت می بینید که می توانید در راه های آن کوهنوردی و در غارهای اسرارآمیز آن غارنوردی کنید. از دیگر مقاصد گردشگری پرطرفدار این کشور شهر لوانگ پرابانگ است، شهری که پر از عبادتگاه ها و بازارهای سنتی ست. این شهر در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و به عنوان بهترین شهر جنوب شرق آسیا شناخته می گردد. برای رفتن به این کشور لازم نیست زیاد هزینه کنید، در این کشور رستوران هایی را پیدا می کنید که غذاهایی ایرانی پسند و ارزان سرو می کنند.

جاذبه های لائوس

رودخانه مکونگ (Mekong)

این رودخانه با طول 4350 کیلومتر دوازدهم رودخانه بزرگ جهان است و از کشورهای لائوس، تایلند، ویتنام و کامبوج می گذرد. رودخانه مکونگ منبع اصلی تامین آب برای مزارع کشاورزی مختلف این چهار کشور است. باران های بسیار در این ناحیه باعث می گردد که اندازه آب رودخانه در ماه هایی از سال به شدت بالا بیاید.

شهر ونگ وینگ (Vang Vieng)

گردشگران زیادی از شهر ونگ وینگ دیدن می کنند. برای رسیدن به این شهر زیبای توریستی اگر از مرکز این کشور سوار ماشین شوید بعد از 4 ساعت به این محل می رسید. تپه های سنگ آهکی این شهر بسیار معروف است و در رودخانه خروشان آن می توانید انواع تفریحات آبی را داشته باشید.

عبادتگاه پا دت لوآنگ (Pha That Luang)

این عبادتگاه در مرکز کشور لائوس قرار گرفته است و از باشکوه ترین عبادتگاه های این کشور است. گنبد طلایی این معبد نمایی چشم انداز و خیره کننده دارد که با دیدن آن از دور جذب این محل می شوید. قدمت این عبادتگاه به قرن 16 بر می گردد، با اینکه مهاجمان سیامی این محل را در سال 1828 خراب کردند اما دوباره مورد بازسازی قرار گرفت.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1907

به "معرفی کامل کشور لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل کشور لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید