مرمت کاروانسرای اصفاک در بشرویه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: کاروانسرای اصفاک در شهرستان بشرویه مرمت شد.

مرمت کاروانسرای اصفاک در بشرویه

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، علی شریعتی منش ضمن بیان اینکه کاروانسرای اصفاک مربوط به دوره قاجاریه است و از جمله آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور به شمار می رود، اضافه نمود: اقدامات مرمتی اجرا شده در این کاروانسرای تاریخی، شامل استحکام بخشی و بام سازی می گردد.

او بیان داشت: این بنا با مشارکت مالک مرمت و احیا، شده است، تا به اقامتگاه بوم گردی تبدیل گردد و بخش اول این اقامتگاه در سال 98 با سرمایه گذاری بهره بردار بنا، افتتاح شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: اعتبار مرمت بنای مذکور از محل اعتبارات ملی با عنوان مشارکت در مرمت و بازسازی بناهای تاریخی تامین شده و مبلغ آن 300 میلیون ریال است.

او در مورد ویژگی های معماری کاروانسرای اصفاک گفت: این کاروانسرا را می توان به صورت بنایی دو ایوانه با حیاط مرکزی، ایوانچه هایی بر گرد حیاط، تالارهای چهارگوشه حیاط و اتاق هایی در پس ایوانچه ها تصور کرد که به خوبی احتیاج کاروانها را در مدت استراحت موقت فراهم می نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 835

به "مرمت کاروانسرای اصفاک در بشرویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت کاروانسرای اصفاک در بشرویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید