آثار تاریخی شهرستان قاینات در یک برنامه ضربتی مورد بازدید قرار گرفت

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات گفت: با توجه به بارندگی های اخیر آثار تاریخی این شهرستان در یک برنامه ضربتی مورد بازدید قرار گرفت.

آثار تاریخی شهرستان قاینات در یک برنامه ضربتی مورد بازدید قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی، حمید عباس زاده افزود: ورود ابرهای باران زا موجب خوشحالی کشاورزان و مردم شده است و بارندگی های فروردین ماه باوجود برکاتی که با خود به همراه داشته به رغم پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه، در مواردی باعث آسیب های جزئی و کلی به اماکن و آثار تاریخی شهرستان شد که در یک برنامه ضربتی و کوتاه مدت، خارج از برنامه های معمول، تمام آثار تاریخی شهرستان در بخش های سه گانه مورد بازدید و بررسی قرار گرفت، گزارش های مکتوب و مصوری تهیه شد و برآوردی از میزان خسارات و آسیب ها به مراجع مربوطه ارسال شد.

عباس زاده اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های بعدی، نسبت به جبران آسیب ها و بازسازی تخریب ها در آثار تاریخی شهرستان اقدام خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات ضمن بیان اینکه تشکیلات یگان حفاظت میراث فرهنگی با مصوبه مجلس در اواخر سال 82 به صورت قانون در آمد و از زمان تشکیل، این یگان در حال انجام وظایف یازده گانه است، افزود: یکی از این وظایف بازدید، بررسی، نظارت و حفاظت فیزیکی از آثار تاریخی اعم از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یا شناسایی شده است.

او ادامه داد: یگان حفاظت اداره قاینات نیز طبق برنامه ریزی اجرا شده، نسبت به بازدید و نظارت دوره ای بر شرایط آثار تاریخی شهرستان اقدام و گزارش اقدامات اجرا شده را به فرماندهی یگان در استان ارسال و پیگیری می کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 905

به "آثار تاریخی شهرستان قاینات در یک برنامه ضربتی مورد بازدید قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار تاریخی شهرستان قاینات در یک برنامه ضربتی مورد بازدید قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید