جزیره موزه ها؛ مجموعه ای تاریخی در برلین

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وقتی 200 سال پیش، فریدریش ویلهلم سوم، پادشاه پروس، طرح ساخت مجموعه ای هنری در برلین را صادر کرد، کسی فکر نمی کرد دو قرن بعد، جزیره موزه ها در برلین به یکی از مجموعه های معروف اروپا بدل گردد.

جزیره موزه ها؛ مجموعه ای تاریخی در برلین

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، این مجموعه دیدنی که تاریخ هنر چندین هزار ساله را روایت می نماید، اکنون شهرتی جهانی پیدا نموده و به یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است.

جزیره موزه ها که از سال 1999 میلادی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده، از موزه آلتس، موزه جدید، موزه بُده، گالری ملی قدیم و موزه پرگامون تشکیل شده است. در طول جنگ جهانی دوم، پنج ساختمان موزه به اشکال مختلفی آسیب دیدند و در طول سال های پس از جنگ دوباره بازسازی شدند.

موزه آلتس قدیمی ترین بخش جزیره موزه های برلین است. بنای موزه را کارل فریدریش شینکل، معمار آلمانی بین سال های 1823 تا 1830 ساخت تا میزبان کلکسیون هنری خانواده سلطنتی پادشاهی پروس باشد. امروزه نیز آثار تاریخی از موزه دولتی برلین در این مکان نگهداری می گردد. همچنین در چند سال اخیر، بخشی از این موزه، به صورت موقت میزبان آثار هنری یونان، رم و همچنین آثار تاریخی مصر بوده است.

موزه بده نیز توسط معماری به نام ارنست فون اینه، طراحی شد. این موزه که سال ها با عنوان کایزر فریدریش شناخته می شد؛ در سال 1956، به افتخار نخستین موزه دار آن، ویلهلم فون بوده، تغییر نام داد. ویلهلم فون به ترکیب کلکسیون های هنری باور داشت و به همین دلیل، در این موزه، مجموعه هایی منحصر به فرد از تندیس ها، سکه ها و مدال ها وجود دارد.

امروزه در این موزه، آثاری از بیزانتیوم و راونا، قرون وسطی، هنر ایتالیایی و گوتیک به نمایش گذاشته شده است. بی شک موزه پرگامون نیز یکی از مهم ترین موزه های برلین است. در آلمان موزه ای شبیه به پرگامون پیدا نمی کنید که دانشنامه ای از شاهکار های هنری، فرهنگی و صنایع دستی را به نمایش بگذارد.

در این موزه، مجموعه ای نفیس از آثار هنری متعلق به یونان باستان، آسیای مرکزی و خاورمیانه، مصر باستان، ایران باستان و همچنین آثاری از هنر اسلامی به نمایش گذاشته شده است. از دیگر بنا های ارزشمند در جزیره موزه های برلین، می توان به موزه جدید اشاره نمود. این موزه در جنگ جهانی دوم آسیب دید و در سال 2009 بازسازی شد. در موزه جدید، مجموعه های متنوعی از اشیاء آنتیک و قدیمی کلاسیک، اشیاء مربوط به مصریان و بسیاری موارد دیگر به نمایش گذاشته شده است.

گالری ملی قدیم، همآخرین موزه در جزیره موزه های برلین است. جایی که توانسته بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب کند. علاوه بر این ها، در 12 ژوئیه 2019 نگارخانه زیمون-جیمز به عنوان مرکز جدید جزیره موزه ها افتتاح شد. گالری جیمز سایمون، تالار ورودی جزیره موزه ها است و به دست دیوید چیپرفیلد، طراحی و ساخته شده است.

این گزارش توسط بخش پژوهش های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه و در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 563

به "جزیره موزه ها؛ مجموعه ای تاریخی در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره موزه ها؛ مجموعه ای تاریخی در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید