مجیدجلالی: سه برابر ژاپن، مربی پرولایسنس داریم ، کشتی از خودش مدیر دارد ولی فوتبال از دوومیدانی!

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بالاترین مخزن درآمدزایی فوتبال پخش تلویزیونی است اما این موضوع وجود ندارد. به این ترتیب فوتبال از کجا می خواهد درآمدزایی داشته باشد؟ مجبور است به این و آن وصل گردد. هرکسی هم می خواهد پول بدهد، می خواهد معروف گردد یا ... بالاخره می خواهد از کنار پولش بهره ای ببرد. کسی که بیخودی پول نمی دهد.

مجیدجلالی: سه برابر ژاپن، مربی پرولایسنس داریم ، کشتی از خودش مدیر دارد ولی فوتبال از دوومیدانی!

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

کارشناس فوتبال ایران گفت: چطور کشتی می تواند از خودش مدیر داشته باشد ولی فوتبال باید از دوومیدانی مدیر داشته باشد؟

مجید جلالی در گفت وگو با فارس، در خصوص جدایی از گل گهر گفت: بیشتر، شرایط باعث این اتفاق شد اما مهم این است که ما وقتی مسئولیتی داریم آن را به بهترین شکل ممکن انجام بدهیم و من واقعا خوشحالم که توانستم این کار را انجام بدهم. بعد از آن هم طبیعت فوتبال است. تا وقتی که قرارداد داشتم در آنجا بودم. بعد از آن باشگاه است که باید برای آینده ای تصمیم بگیرد.

جلالی درمورد اینکه آیا برنامه ای برای فصل جدید دارد، گفت: نه، اگر پیشنهاد خوبی داشتم حتما می پذیرفتم. ولی پیشنهاد قانع نماینده ای نبود.

وی در خصوص شرایط لیگ جدید با حضور مربیان جوانی که بعضا از لیگ یک آمدند، گفت: باید کمی صبر و حوصله کنیم. بازی ها و کیفیت آن ها را ببینیم. ولی به هر حال آنچه مسلم است؛ اینکه طیفی از مربیان جوان آمده اند می تواند ویژگی خوبی باشد.

جلالی در خصوص شرایط دریافت مدرکی پرولایسنس (حرفه ای) آسیا، گفت: دوره پرولایسنس بخش-بخش است. ما دوره پرولایسنس را در 4کشور پشت گذراندیم. در سال 2001، در بخش اول سه هفته در مالزی بودیم. در بخش دوم سه هفته در هلند بودیم. بخش سوم سه هفته در لیورپول (انگلستان) برگزار گشت و بخش چهارم هم سه هفته در ژاپن بود.

وی ادامه داد: دوره های پرولایسنس در سال های اخیر برگزار گشته و فکر کنم تا سال قبل هم بوده، حتی یکی از دوره ها هنوز بخش آخرش انجام نشده است. اگر اشتباه نکنم، حدود 50 مربی داریم که پرولایسنس دارند.

جلالی در خصوص اینکه بعضی مربیان معتقدند چندسال در نوبت شرکت در این دوره هستند، گفت: بله، به هرحال متقاضی زیاد است. این دوره هم طوری نیست که همه بتوانند مدرک آن را بگیرند. شاید در کشور ما صافی خیلی قوی وجود نداشته، شما فکر می کنید در ژاپن چند مربی پرولایسنس دارند؟ الان ما سه برابر آن ها داریم.

وی در خصوص اینکه 8 مربی لیگ فزونی مدرک A را ندارند و ممکن است این مساله مسائلی را در طول فصل ایجاد کند ، مطرح نمود: چون آن ها انتظاری را برای مربیگری نکشیده اند. تا دوران بازی تمام شده مربی شده اند. اینکه فردی بخواهد از بازیگری به مربیگری برسد به یک فرایند نیاز دارد. البته نگرانی هم از این بابت وجود ندارد. از طرفی دریافت مدرک سطح کار است. اینکه مدرک را چگونه می دهند عمق کار است.

مربی فوتبال ایران در خصوص جدایی پرویز مظلومی از تیم ملی جوانان که در واقع نشانه بلاتکلیفی تیم های ملی پایه ایران است، گفت: شرایط فدراسیون معلوم نیست و متولی ندارد. مربی که می آید هم قراردادی ندارد. بنابراین با یک پیشنهاد بهتر می رود. ضمن اینکه وقتی مشغول به کار می گردد، می بیند پشتیانی هم ندارد. با خودش می گوید مسئولیت تیم ملی با من است و پس فردا من باید جواب بدهم ولی شرایط و امکانات جوابگوی این مسئولیت نیست. به این ترتیب کار را رها می نماید و می رود. در درجه اول باید فدراسیون سروسامان بگیرد.

جلالی در خصوص اینکه بی توجهی به تیم های پایه تا چند سال باعث نبود بازیکن در سطح ملی فوتبال می گردد، گفت: اثرات این موضوع را همین الان در لیگ برتر می بینید. مربیان را جوان نموده ایم، در حوزه بازیکن چه می کنیم؟ الان همه تیم ها به دنبال بازیکن هستند. بازیکن نیست و معنی آن این است که فراوری وجود ندارد.

وی اضافه نمود: بعد می گویند چرا قیمت بالا می رود؟ چند بازیکن هستند که همه هم همان بازیکنان را می خواهند، بنابراین قیمت هم بالا می رود. چون بازیکن نیست بیشتر تیم ها از بازیکنان لیگ های پایین تر استفاده می نمایند. لیگ ما الان دو بخش شده است. کلا 6 یا 7 تیم هستند که از نظر اقتصادی بضاعت بهتری دارند و توانستند یارگیری بهتری نمایند. بقیه بضاعت اقتصادی متوسطی دارند. ولی درکل اصل موضوع این است که فراوری نیست.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص حضور مدیرانی که به واسطه پول یا مناسباتی که با بعضی نهادها دارند، در هیات مدیره باشگاه های لیگ فزونی منصوب می شوند، مطرح نمود: وقتی فوتبال خودش نتواند خودش را تامین کند باید انتظار چنین رویدادها و مسائلی را هم داشته باشد. در هر صورت فوتبال هزینه دارد اما فی النفسه خودش می تواند هزینه های خودش را حتی با سودهای خیلی بالاتر تامین کند. منتها قوانین به گونه ای است که راه های درآمدزایی به روی فوتبال بسته است. بنابراین فوتبال نمی تواند خودش را تامین کند. پس مجبور است به چنین کسانی وصل گردد.

جلالی در خصوص اینکه این افراد با اقداماتشان مسائل باشگاه را بیشتر می نمایند و ضرر آن را هم تیم ها و هوادرانشان می دهند، گفت: در هر بخش و زمینه ای وقتی از عالم تخصص دور شوید، یک سری خسارات و تبعاتی دارد. این خسارت ها همچنان ادامه خواهد داشت و زمانی جمع می گردد که قوانینی بیاوریم که فوتبال بتواند خودش را تامین کند.

وی در خصوص نقش مدیران فوتبال کشور توضیح داد: اصلا دست مدیران نیست. قوانین مربوط به مراتب بالاتر است. همین مدیرانی که به روی کار می آیند، به واسطه همین قوانین است.

جلالی در خصوص اینکه بعضی نهادها به مسائل فوتبال ورود می نمایند اما اضافه شدن اتفاقات بعدی باعث انباشته شدن مسائل می شوند و در نهایت لاینحل می مانند، گفت: راستا یک راستا سرگرم نماینده است. از یک راستا سرگرم نماینده نمی توانید توقع توسعه و پیشرفت داشته باشید.

وی توضیح داد: بالاترین مخزن درآمدزایی فوتبال پخش تلویزیونی است اما این موضوع وجود ندارد. به این ترتیب فوتبال از کجا می خواهد درآمدزایی داشته باشد؟ مجبور است به این و آن وصل گردد. هرکسی هم می خواهد پول بدهد، می خواهد معروف گردد یا ... بالاخره می خواهد از کنار پولش بهره ای ببرد. کسی که بیخودی پول نمی دهد.

مربی فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا می توان گفت با فقر مدیر ورزشی روبرو هستیم، گفت: خیر. مدیر ورزشی خیلی داریم. همین بچه هایی که فوتبال بازی کردند و سال ها تجربه فوتبال را دارند. کسانی که در فوتبال استخوانی خرد کردند. این ها بهترین کسانی هستند که می توانند فوتبال را مدیریت نمایند. چطور کشتی می تواند از خودش مدیر داشته باشد ولی فوتبال نمی تواند؟ فوتبال باید از دوومیدانی مدیر داشته باشد؟

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1177

به "مجیدجلالی: سه برابر ژاپن، مربی پرولایسنس داریم ، کشتی از خودش مدیر دارد ولی فوتبال از دوومیدانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجیدجلالی: سه برابر ژاپن، مربی پرولایسنس داریم ، کشتی از خودش مدیر دارد ولی فوتبال از دوومیدانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید