لحظه فرود کاوشگر استقامت روی مریخ

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، فیلم فرود کاوشگر استقامت روی مریخ منتشر شد.

لحظه فرود کاوشگر استقامت روی مریخ

خبرنگاران| ناسا دیروز دوشنبه فیلم فرود کاوشگر استقامت روی مریخ را منتشر کرد. قبل از این ناسا ویدئو شبیه سازی شده فرایند فرود این کاوشگر را به همراه اولین تصویر واقعی از سطح مریخ منتشر نموده بود.

استقامت پس از گذراندن 7 دقیقه وحشت با سرعت 12 هزار مایل در ساعت (19312 کیلومتر) از اتمسفر مریخ گذشت و بر روی سیاره سرخ فرود آمد. این عملیات، از آن جا که منطقه فرود در دهانه جیزرو با سنگ های ناهموار و موانع پر شده بود و هزاران کد احتیاج بود تا این مریخ نورد بتواند بدون دخالت انسان این ماموریت پیچیده را به اتمام برساند، عملیات سختی بود.

به گزارش خبرنگاران؛مریخ نورد استقامت که جدیدترین و پیشرفته ترین مریخ نورد ناسا محسوب می گردد، به منظور انجام ماموریت های علمی خود ابزار های علمی زیادی را همراه خود دارد که همگی پیشرفته ترین ابزار ناسا برای کاوش سیاره ای هستند.

استقامت که به اختصار پرسی (Percy) نیز گفته می گردد، سطح مریخ را کاوش می نماید و تحقیقات علمی زیادی را انجام خواهد داد. هدف اصلی مریخ نورد استقامت که پیشتر مارس 2020 نامیده می شد و توسط موشک اطلس5 به مریخ فرستاده شد، آنالیز حیات میکروسکوپی در مریخ است.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

لحظه فرود کاوشگر استقامت روی مریخ

منبع: فرادید
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1455

به "لحظه فرود کاوشگر استقامت روی مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه فرود کاوشگر استقامت روی مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید