فعالیت 2 میلیون نفر در صنعت فرش کشور، آیین نامه اجرایی کارگروه فرش به زودی ابلاغ می شود

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، دستپاک با بیان اینکه در کل کشور بیش از 2 میلیون نفر در صنعت فرش فعال هستند، گفت: فرش، جزو سه کالای مهم کشور است.

فعالیت 2 میلیون نفر در صنعت فرش کشور، آیین نامه اجرایی کارگروه فرش به زودی ابلاغ می شود

به گزارش خبرنگار ، فرشته دستپاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه نخستین کارگروه فرش دستباف با بیان اینکه در کل کشور بیش از 2 میلیون نفر در هنر- صنعت فرش فعال هستند، گفت: فرش، نماد فرهنگ و تمدن کشور ماست و جزو سه کالای مهم کشور است که بعد از نفت برترین کالای صادراتی کشور محسوب می شود.

دستپاک شرح داد: مسائل و موانع فرش دستباف به اندازه عظمت و جایگاه و اعتبار ملی فرش بزرگ نیست و قابل حل و برنامه ریزی است با تشکیل کارگروه های فرش در استان ها می توان کمک شایانی به شناسایی مسائل و طرح موانع در شورای عالی فرش کرد.

وی با اشاره به تدوین آیین نامه اجرایی کارگروه فرش اظهار کرد: به زودی این آیین نامه با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان ها ابلاغ می شود.

بهره برداری 20 پروژه مهم صنعتی و معدنی در سال رونق تولید

دستپاک با اشاره به قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، اهتمام به اجرایی نمودن کلیه موار مندرج در این قانون را، یکی از برنامه های کارگروه فرش برشمرد و بر ضرورت ایجاد یک نمایشگاه دائمی تخصصی فرش درمراکز استان ها تاکید کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در خاتمه از برگزاری باشکوه بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از سوم تانهم شهریور ماه سالجاری در محل نمایشگا های دائمی تهران خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 170

به "فعالیت 2 میلیون نفر در صنعت فرش کشور، آیین نامه اجرایی کارگروه فرش به زودی ابلاغ می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 2 میلیون نفر در صنعت فرش کشور، آیین نامه اجرایی کارگروه فرش به زودی ابلاغ می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید