فضای مناسبی برای توسعه همکاری در حوزه سلامت بین ایران و کشورها ایجاد شده است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف ما از دیدار و ملاقات با وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی، توسعه و تقویت روابط دوجانبه است، گفت: بسیاری از کشورها، علاقه مند به توسعه روابط خود با ایران در حوزه اقتصاد سلامت مانند دارو و تجهیزات پزشکی هستند.

فضای مناسبی برای توسعه همکاری در حوزه سلامت بین ایران و کشورها ایجاد شده است

به گزارش خبرنگاران، سیدحسن قاضی زاده هاشمی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه سومین روز هفتادمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار کرد: در این سفر با وزرای بهداشت کشورهای اوروگوئه، ترکیه، الجزایر، روسیه، تایلند، برزیل، ایتالیا، عراق، برزیل، انگلیس، قزاقستان و پاکستان ملاقات داشتیم که در بعضی از این دیدارها، تفاهم نامه های همکاری امضا شد.

وی اضافه نمود: در بعضی دیگر از دیدارها برنامه های درازمدتی تعریف و مقرر شد گزارش های فعالیت های اجرا شده به وزرای بهداشت دو کشور اطلاع داده گردد تا بتوانیم در تهران یا کشور مقابل، تصمیمات یا تواقفاتی داشته باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه فضای بسیار مناسبی برای توسعه همکاری های مشترک در حوزه سلامت بین ایران و سایر کشورها ایجاد شده است، تاکید نمود: هر کشوری دانش، توانمندی ها و تجاربی دارد و آشنایی با آن می تواند برای اقتصاد، ارتقای سلامت و بهداشت کشورها و ملت ها مفید باشد.

هاشمی اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران با قوت و قدرت، جهت تعامل با کشورهای جهان را دنبال خواهد نمود و تجربیات خود را به سایر کشورها نیز انتقال می دهد.

بر اساس این گزارش، هفتادمین مجمع جهانی بهداشت از اول تا دهم خرداد با حضور 194 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی در ژنو، در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 429

به "فضای مناسبی برای توسعه همکاری در حوزه سلامت بین ایران و کشورها ایجاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مناسبی برای توسعه همکاری در حوزه سلامت بین ایران و کشورها ایجاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید