سونامیِ سالمندان مبتلا به سرطان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، متخصصان و پزشکان برجسته بین المللی هشدار داده اند که دنیا باید فوراً برای سونامیِ دنیای سالمندان مبتلا به سرطان آماده گردد.

سونامیِ سالمندان مبتلا به سرطان

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، این متخصصان می گویند در غیر این صورت سیستم های مراقبت های بهداشتیِ کشورها در معرض خطر ناتوانی در پاسخگویی به این آمار رو به افزایش قرار خواهند گرفت.

تغییراتی جسمی و روانی که با افزایش سن به وجود می آید، می تواند حفظ سلامتی و تندرستی را برای افراد چالش برانگیزتر کند.

انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO) در گزارشی خاطرنشان کرد: با افزایش امید به زندگی و افزایش سریع جمعیت افراد مسن در دنیا، افزایش قریب الوقوع شمار بیماران مسن و سالمندِ مبتلا به سرطان به یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی تبدیل شده است. کارشناسان بعلاوه اضافه نمودند که مراکز درمان سرطان باید برای مقابله با این بحران آماده شوند.

در نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو، یک متخصص در این باره گفت: با افزایش جمعیت سالمندان و افزایش اندازه بروز این عارضه، آیا ما واقعا برای مقابله با این نیازها آماده ایم؟ من فکر می کنم در سطح دنیای، ما آماده نیستیم.

سن بالاتر یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به سرطان است با این حال اهمیت گنجاندن ارزیابی های اختصاصی برای سالمندان در تشخیص، مراقبت و درمان این عارضه کمتر شناخته شده است.

این متخصص بعلاوه اضافه نمود: ما می دانیم که سرطان یک بیماری است که در بسیاری از موارد با افزایش سن مرتبط است و مکانیسم های بیولوژیکی متعددی نیز برای آن وجود دارد. آنچه اغلب فراموش می گردد، این است که اهداف، خواسته ها، نیازها، ترجیحات و مسائل سالمندان بسیار متفاوت از دیگر بزرگسالان است.

بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، در سال 2018 میلادی 17 میلیون مورد تازه ابتلا به سرطان و 9.5 میلیون مرگ ناشی از این عارضه در سراسر دنیا گزارش شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2172

به "سونامیِ سالمندان مبتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامیِ سالمندان مبتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید