تور ارزان چین: رییس اتاق بازرگانی: باید از ظرفیت مالی سازمان شانگهای استفاده کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران (پانا) - رییس اتاق بازرگانی در آخرین روز از همایش گردهمایی رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه بر استفاده از ظرفیت های مالی سازمان همکاری های شانگهای تاکید نمود.

تور ارزان چین: رییس اتاق بازرگانی: باید از ظرفیت مالی سازمان شانگهای استفاده کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش وزارت امور خارجه، وزارت امور خارجه در آخرین روز از همایش گردهمایی رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه به میزبان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، روسای کلیه اتاق های مشترک با کشورهای همسایه، رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بود. در این نشست درخصوص نحوه همکاری های بخش خصوصی با وزارت امور خارجه بحث و گفتگو صورت گرفت.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران بر اهمیت توجه به زیرساخت های صادرات به همسایگان تاکید نمود و دیدگاه خود را درخصوص ضرورت های بهره گیری از ظرفیت های مالی سازمان همکاری شانگهای ارائه داد.

وی با اشاره به تصمیم اتاق بازرگانی مبنی بر تاسیس دفاتر منطقه ای گفت، ارائه اطلاعات مرتبط با قوانین گمرکی و تجاری و استانداردهای کشورهای همسایه به بازرگانان ایرانی از سوی نمایندگی های ایران در این کشورها، می تواند مانع از بروز مشکلاتی گردد که از عدم آگاهی نسبت به قوانین و مقررات مقصد پیش می آید.

در ادامه نشست بعضی از رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، دیدگاه های خود را در مورد راه های افزایش صادرات و تسهیل تجارت منطقه ای بیان کردند.

ضرورت تمرکز بر صادرات کالاهای باکیفیت داخلی، فعال سازی بیش از پیش شرکت های ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی و توسعه دفاتر منطقه ای بخش خصوصی بخشی از نکات مورد اشاره سفرا و سرکنسول های ایران در کشورهای همسایه بود.

در بخش سوم نشست، رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و نیز روسای اتاق های مشترک با کشورهای همسایه، با ذکر بعضی از موانع پیش روی تجارت با همسایگان، پیشنهادات خود درخصوص برطرف آنها و ارتقاء تعاملات متقابل با نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها را بیان کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1900

به "تور ارزان چین: رییس اتاق بازرگانی: باید از ظرفیت مالی سازمان شانگهای استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: رییس اتاق بازرگانی: باید از ظرفیت مالی سازمان شانگهای استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید