رکوردداران رشد قیمت در بازار خودرو معرفی شدند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که از میان 14 خودرو پرتیراژ ایران خودرو و سایپا از ابتدای امسال تا خاتمه بهمن ماه پژو 206 صندوقدار با افزایش 83 میلیون تومانی رکورد رشد قیمت را شکست.

رکوردداران رشد قیمت در بازار خودرو معرفی شدند

به گزارش اقتصاد نیوز، اما تیبا صندوقدار به لحاظ درصدی با 50.4 رشد بیشترین افزایش را از آن خود کرد.

براساس رصد بازار خودرو می توان گفت قیمت پژو 206 صندوقدار در ابتدای فرودین امسال برابر با 242 میلیون تومان بود که با رسیدن به خاتمه سال این خودرو نیز در بازار 325 میلیون تومانی شد. در سال 1400 افزایش مقداری این خودرو برابر با 83 میلیون تومان بوده اما به لحاظ درصدی رشدی 34.3 درصدی داشته است.

اما در میان پرتیراژها کدام خودرو کمترین رشد قیمت را داشته است؟ ارزیابی بازار نشان می دهد در مدت زمان مورد آنالیز کوییکR کمترین افزایش قیمت را داشت. براساس مشاهدات بازار می توان گفت این خودرو در این مدت با افزایش 50 میلیونی در بازار 199 میلیون تومان قیمت گذاری شد این در حالی است که در ابتدای امسال قیمت این خودرو برابر با 149 میلیون تومان بوده است. به لحاظ درصدی نیز این خودرو رشدی 33.5 درصدی را ثبت نموده است.

ارزیابی ها از رشد 50 میلیونی ساینا نیز در این مدت حکایت دارد. با این شرایط قیمت ساینا در بازار از 145 میلیون تومان در ابتدای امسال به 195 میلیون تومان رسید.

سال نو چه خودروهایی به بازار می آید؟

بعلاوه رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو باید به گونه ای و در محدوده قیمتی انجام گردد که تنظیم کننده بازار باشد.

عزت الله اکبری تالارپشتی اضافه کرد: موضوع واردات خودرو و اینکه چه نوع خودروهایی و در چه بازه قیمتی باید وارد گردد، در اختیار دولت است.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت با توجه به سلیقه آحاد جامعه و احتیاج بازار، به اقدام در این حوزه بپردازد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: نظر ما نمایندگان خانه ملت نیز همان نظر مردم است و معتقدیم نباید منابع این مهم فقط صرف واردات خودروهای لوکس گردد که در این صورت هیچ تاثیری بر تنظیم بازار خودرو نخواهد داشت.

وی درخصوص اینکه سیاست واردات خودرو در سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت یا خیر، توضیح داد: در این زمینه مقرر شده دولت احتیاجسنجی نموده و تشخیص بدهد که آیا واردات خودرو تداوم داشته باشد یا محدودیت هایی در این خصوص اعمال گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1964

به "رکوردداران رشد قیمت در بازار خودرو معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردداران رشد قیمت در بازار خودرو معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید