رمز میلیاردر شدن در دوران کرونا، پیشی دریافت پکن از نیویورک، هند سوم شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ثروت ژانگ ییمینگ ثروتمندترین ساکن شهر پکن 35.6 میلیارد دلار و ثروت مایکل بلومبرگ ثروتمندترین شهروند نیویورک حدود 59 میلیارد دلار اعلام شده است.

رمز میلیاردر شدن در دوران کرونا، پیشی دریافت پکن از نیویورک، هند سوم شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

براساس گزارش سالانه ثروتمندان فوربس، در حال حاضر بیشترین میلیاردرهای دنیا در پکن زندگی می نمایند.

فوربس در این باره نوشت: در سال گذشته 33 میلیاردر به جمعیت پکن اضافه شد و این شهر اکنون میزبان بیش از 100 میلیاردر در دنیا است.

نیویورک که در 7 سال گذشته میزبان بیشترین تعداد میلیاردهای دنیا بوده است در امسال با اختلافی بسیار اندک از پکن جا ماند. در حال حاضر 99 میلیاردر در نیویورک زندگی می نمایند.

اضافه شدن 33 میلیاردر به جمع ثروتمندان پکن/ عکس: GETTY IMAGES

مهار سریع ویروس کرونا در چین، ظهور بیشتر شرکت های فناورانه و رونق بازارهای سهام در این کشور پکن را در میزبانی از و ساختن میلیاردرهای بیشتر در این کشور پیش انداخته است.

اگرچه تعداد میلیاردرهای پکن بیش از نیویورک است اما مجموع ثروت ثروتمندان شهر نیویورک 80 میلیارد دلار (58 میلیارد پوند) بیشتر از همتایان آنها در پکن برآورد می گردد.

ژانگ ییمینگ ثروتمندترین ساکن شهر پکن، بنیانگذار برنامه ویدئویی تیک تاک و مدیر عامل شرکت بایت دنس به عنوان شرکت مادر تیک تاک ارزش خالص دارایی خود را حدود 35.6 میلیارد دلار گفت.

این در حالیست که ارزش خالص دارایی مایکل بلومبرگ ثروتمندترین شهفرایند نیویورک حدود 59 میلیارد دلار اعلام شده است.

رونق تجارت الکترونیک چین

چین و آمریکا شاهد بزرگتر شدن غول های فناوری خود در دوران همه گیری کرونا بوده اند زیرا در این دوران تعداد بیشتری از مردم دنیا خرید اینترنتی نموده و به دنبال سرگرمی های فناوری محور بیشتری بوده اند.

این فرایند باعث افزایش ثروت شخصی برای بنیانگذاران و سهامداران غول های بزرگتر فناوری شده است.

جف بزوس بنیانگذار و مدیر اجرایی آمازون برای چهارمین سال متوالی همچنان ثروتمندترین مرد دنیا ماند

براساس آمار جدید فوربس، چین (با احتساب هنگ کنگ و ماکائو) شاهد 210 میلیاردر جدید بوده که بیشترین میزان میلیاردرها در یک کشور دنیا محسوب می گردد.

نیمی از میلیاردرهای جدید چین ثروت خود را به وسیله فعالیت یا فراوری محصولات فناورانه به دست آورده اند. برای مثال خانم کیت ونگ میلیاردر به وسیله فراوری سیگارهای الکترونیک میلیاردر شده است.

چین اینک با 698 میلیاردر در حال نزدیک شدن به 724 میلیاردر آمریکا است.

براساس گزارش فوربس در سال گذشته 493 میلیاردر جدید به لیست میلیاردرهای دنیا اضافه شده است. در واقع هر 17 ساعت یک میلیاردر ساخته شده است.

هند 140 میلیاردر دارد و با این آمار سومین کشور برای این قشر ثروتمند دنیا به شمار می آید. در مجموع ثروت 1149 میلیاردر از منطقه آسیای پسفیک حدود 4.7 هزار میلیارد دلار (تریلیون) برآورد شده است و ثروت مجموع میلیاردرهای آمریکایی به 4.4 هزار میلیارد دلار (تریلیون) می رسد.

جف بزوس بنیانگذار و مدیر اجرایی آمازون برای چهارمین سال متوالی همچنان ثروتمندترین مرد دنیا ماند. دارایی خالص وی در سال گذشته با رشد 64 میلیارد دلاری به 177 میلیارد دلار رسید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1456

به "رمز میلیاردر شدن در دوران کرونا، پیشی دریافت پکن از نیویورک، هند سوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز میلیاردر شدن در دوران کرونا، پیشی دریافت پکن از نیویورک، هند سوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید