ذوب آهن اصفهان ، با 56 سال تجربه ، کارخانه ای مدرن است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرگزاری خبرنگاران- علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت به مناسبت 23 دی ماه روز تاسیس ذوب آهن اصفهان در مصاحبه با سیمای استانی مرکز اصفهان تولیدات و اقدامات این مجتمع بزرگ صنعتی طی نیم قرن فعالیت این شرکت را تشریح کرد.

ذوب آهن اصفهان ، با 56 سال تجربه ، کارخانه ای مدرن است

به گزارش خبرنگاران، وی ذوب آهن اصفهان را دانشگاه کاربردی واقعی در عرصه صنعت عنوان نمود و گفت: تعداد زیادی از مدیران و کارشناسان که در سایر صنایع منشأ اثر هستند در ذوب آهن اصفهان آموزش دیده و از تجربه ها و رهیافت های خود در این شرکت بزرگ برای احداث سایر صنایع بهره برده اند.

رضوانیان با بیان این که 23 دی ماه جاری مراسم بزرگداشت پنجاه و ششمین سال روز تاسیس و همچنین50 سالگی فراوری ذوب آهن اصفهان برگزار خواهد شد اضافه نمود: در طی این 50 سال علاوه بر توسعه بخش هایی که منجر به افزایش فراوریات شده است، تجهیزات و تکنولوژی قسمت های مختلف نیز مطابق با استانداردها به روزرسانی و مدرن شده به نوعی که امروز ذوب آهن اصفهان از لحاظ تجهیزات و تکنولوژی یک کارخانه به روز و مدرن محسوب می گردد.

وی به افزایش فراوری محصولات مختلف این شرکت طی 9 ماهه اول امسال اشاره نمود و ابراز امیدواری نمود که ذوب آهن اصفهان بتواند تا سرانجام امسال با دستیابی به فراوری حدود 2 میلیون و 800 هزار تن چدن مذاب ، رکورد جدیدی در فراوری سالانه ثبت نماید.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت، استراتژی ذوب آهن اصفهان را فراوری محصولات با ارزش اضافه نموده بالاتر عنوان و توضیح داد: طراحی و فراوری انواع ریل و متعلقات آن و تیرآهن های بال پهن نیز به همین دلیل انجام می گردد.

رضوانیان به کیفیت محصولات شرکت نیز پرداخت و گفت: تمام محصولات ذوب آهن تحت استانداردهای جهانی و ملی فراوری می گردد که صادرات محصولات به کشورهای اروپایی و آسیایی گواه بر این ادعا می باشد. وی گفت: برای رقابت در عرصه جهانی باید حد الامکان هزینه های فراوری را کاهش داد تا با قیمت تمام شده مناسب ، جذب و نگهداری مشتریان در بازار امکان پذیر باشد.

رضوانیان توسعه را نشانه چابکی و به روزرسانی شرکت ها در هزاره سوم دانست و گفت: توسعه باید به صورت هوشمندانه انجام گردد تا محصولات مورد احتیاج را فراوری و به بازار عرضه کنیم.

وی به مباحث زیست محیطی ذوب آهن نیز پرداخت و گفت: اولین مسئله برای کنترل آلاینده ها در ذوب آهن اصفهان این است که کارکنان این شرکت باید در فضای سالم و بدون آلودگی کارکنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت اضافه نمود: الان در باتری ها آلایندگی نداریم و در بخش های دیگر فراوریی نیز آلایندگی و مسائل زیست محیطی کنترل شده است و با تکمیل پروژه های زیست محیطی به حد نرمال و استانداردهای لازم در این زمینه دست خواهیم یافت. رضوانیان با اشاره به مدیریت مصرف آب در ذوب آهن اصفهان، گفت: این شرکت با به روزرسانی تکنولوژی های خط فراوری و تسریع در اجرای پروژه های پساب خریداری شده، مشکل کمبود آب برای فراوری را رفع می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1878

به "ذوب آهن اصفهان ، با 56 سال تجربه ، کارخانه ای مدرن است" امتیاز دهید

1 کاربر به "ذوب آهن اصفهان ، با 56 سال تجربه ، کارخانه ای مدرن است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوب آهن اصفهان ، با 56 سال تجربه ، کارخانه ای مدرن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید