دولت سناریوهای خود برای حذف ارز 4200تومانی را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 می گوید دولت باید سناریوهای خود را برای حذف ارز 4200تومانی به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند بعلاوه دولت در برنامه مکتوب خود باید درباره اثر تورمی حذف ارز 4200 تومانی و راهکارهای جبران آن توضیحات لازم را ارائه کند تا مجلس بتواند درباره آن تصمیم بگیرد.

دولت سناریوهای خود برای حذف ارز 4200تومانی را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند

به گزارش خانه ملت، سیدمحسن دهنوی درباره حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه 1401، گفت: در کمیسیون تلفیق مقرر شد دولت سناریوهای خود را برای حذف ارز 4200تومانی به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند که تا به امروز این امر محقق نشده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در برنامه مکتوب خود باید درباره اثر تورمی حذف ارز 4200 تومانی و راهکارهای جبران آن توضیحات لازم را ارائه کند.

وی اضافه کرد: مقرر شد پس از ارائه برنامه مکتوب دولت، کارگروه مشترکی از کمیسیون تلفیق بودجه 1401 و سازمان برنامه و بودجه تشکیل و سناریوهای مختلف جبران حذف ارز ترجیحی مانند یارانه، کالابرگ الکترونیکی و... مورد آنالیز قرار گیرد اما نکته مهم در این راستا ارائه برنامه مکتوب برای حذف ارز ترجیحی است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه منتظر هستیم که دولت برنامه خود را برای حذف ارز 4200 تومانی ارائه کند، ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال 1401 ارز ترجیحی را حذف نموده است اما باید به این نکته توجه کرد که مجلس حذف ارز ترجیحی را مشروط بر شفاف شدن راهکاهای جبران و جلوگیری از فشار مضاعف بر مردم می پذیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1899

به "دولت سناریوهای خود برای حذف ارز 4200تومانی را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سناریوهای خود برای حذف ارز 4200تومانی را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید