دستگیری 2 پزشک عمومی برای عمل های زیبایی غیرمجاز

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت از دستگیری 2 پزشک عمومی که با راه اندازی یک مطب غیرمجاز اقدام به انجام عمل های جراحی زیبایی نموده بودند، اطلاع داد.

دستگیری 2 پزشک عمومی برای عمل های زیبایی غیرمجاز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، نادر مرادی معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت اظهار کرد: اواخر ماه گذشته زن جوانی با مراجعه به پلیس امنیت عمومی و طرح شکایتی خاطرنشان کرد که برای دریافت خدمات درمانی به یکی از مطب های جراحی زیبایی در شرق تهران رفته اما پس از آن متوجه شده که پزشکان این مطب فاقد پروانه تخصصی جراحی هستند و به همین دلیل از ادامه مراحل درمانی خود منصرف شده و موضوع را به پلیس گزارش داده است.

مرادی با بیان این که آنالیز موضوع در دستور کار ماموران معاونت پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت نهاده شد، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، پرونده مشابه دیگری از سوی اداره بهداشت و درمان به این معاونت ارجاع شد.

وی اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی به این موضوع به طور ویژه در دستور کار نهاده شد تا این که روز گذشته در بازدید مشترکی که به همراه کارشناسان اداره بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از این مطب انجام گرفت، تعیین شد هر دو پزشک این مرکز درمانی دارای پروانه طبابت عمومی بوده و بدون داشتن پروانه تخصصی به صورت غیرمجاز با اخذ مبالغ هنگفت از بیماران خود، جراحی زیبایی لیپوماتیک و لیپوساکشن را انجام می دهند.

معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان این که نتیجه تحقیقات اجرا شده در اختیار مرجع قضایی نهاده شد، بیان نمود: صبح روز 9 دی ماه هر دو پزشک عمومی دستگیر و این مطب توسط ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت پلمب و دستگاه و ادوات غیرمجاز جراحی نیز توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان توقیف شد.

وی با بیان این که تا به امروز 2 نفر از شاکیان شناسایی شده اند، ادامه داد: متهمان پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

مرادی با اشاره به این که این نوع جراحی در علم پزشکی از جمله جراحی های خطرناک و با ریسک بالا محسوب می گردد و در صورت نداشتن تخصص لازم ممکن است به مرگ بیمار منجر گردد، از شهروندان خواست که به مراکز درمانی و بهداشتی معتبر مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را سریعا به مرکز فوریت های پلیس 110 گزارش دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 627

به "دستگیری 2 پزشک عمومی برای عمل های زیبایی غیرمجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 2 پزشک عمومی برای عمل های زیبایی غیرمجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید