در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش سوم)

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، پرخوری در سفر ممنوع

شما در سفر خود ممکن است که به دلیل عدم دسترسی به سوپرمارکت های همیشگی محل زندگی خود و بعلاوه کلاس های آمادگی جسمانیتان، خود را در یک رستوران در حال خوردن غذاهای چاق کننده بیابید. بعلاوه ممکن است که برنامه ریزی منظم و روزانه تان برای ورزش به دلیل حضور در هواپیما یا اتوبوس برای چند ساعت متوالی با اختلال روبرو گردد. مهم نیست که از میان رژیم های گیاه خواری، رژیم های خام خواری، رژیم هایی با کربوهیدرات پایین و رژیم هایی با چربی پایین، کدام مورد را رعایت می کنید؛ در هر حال شانس این که در سفرهای خود مجبور به شکستن این رژیم شده باشید، بسیار زیاد است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش سوم)

مسیرهای ویژه دویدن در کشتی های مسافرتی

سفرهای دریایی با کشتی های مسافرتی یا به اصطلاح کروز با لقب دژهای پرخوری شناخته می شوند زیرا در آن ها تقریبا در هر ساعتی از شبانه روز می توانید به غذا دسترسی داشته باشید. خوشبختانه بیشتر کشتی ها در میان فهرست بلند بالای غذاهایی مانند پیتزا، ماکارونی های پر از سس و بوفه های بستنی خود گزینه هایی سالم تر و سبک تر نیز ارائه می نمایند که این گزینه ها چربی و سدیم و حتی کربوهیدرات های کمتری دارند. شرکت های Royal Caribbean، Carnival، Holland America و بسیاری از خطوط سفرهای دریایی دیگر، چربی های ترانس را به صورت کامل از رستوران های خود حذف نموده اند. حتی در منوی رستوران بسیاری از کشتی ها می توانید گزینه هایی برای خوردن غذاهای گیاهی و سایر گزینه های سالم را به صورت کاملا مشخص و مجزا بیابید.

کشتی ها علاوه بر ایجاد مشکل پرخوری، با وسوسه دراز کشیدن در کنار استخر به جای فعالیت های ورزشی نیز همراه هستند. با این وجود اگر انگیزه کافی دارید، در کشتی های امروزی دلیلی برای ورزش نکردن وجود ندارد. تقریبا تمامی کشتی های مدرن حداقل به باشگاه های بدن سازی و مسیرهای مخصوص دویدن مجهز هستند و در بعضی از آن ها حتی کلاس های آمادگی جسمانی (مانند یوگا، ایروبیک و غیره) نیز برگزار می گردد. مسافران می توانند در طول سفر دریایی خود از این امکانات استفاده نمایند.

کشتی های تازه، به خصوص کشتی های ناوگان دریای Royal Caribbean، تقریبا تمامی امکانات ورزشی ممکن را در خود جای داده اند. این امکانات شامل مواردی مانند اسکیت روی یخ، صخره نوردی، سالن بولینگ و رینگ بوکس نیز می گردد. با این وجود ساد ه ترین راه برای این که اندکی تمرین فیزیکی داشته باشید این است که از سوار شدن به آسانسور خودداری نموده و از پله ها بهره ببرید. بسیاری از کشتی های امروزی، عرشه های متعددی دارند بنابراین هنگامی که می خواهید به محل خاصی در کشتی بروید، دویدن و بالا و پایین رفتن از پله های بین دو عرشه می تواند به شما در سوزاندن اندکی کالری اضافه یاری کند.

برای دریافت گزینه های بیشتر در زمینه فعالیت های فیزیکی و غذاهای سالم در کشتی ها به مقاله چگونه در سفرهای دریایی سلامت بمانیم مراجعه کنید.

در زمینه گزینه های خارج از کشتی نیز می توانید در جزایر کارائیبی به جای استفاده از اتوبوس یا مینی بوس برای جابجایی و گردش به سراغ پیاده روی و یا قایق سواری بروید. بعلاوه به جای این که کل روز را دراز کشیده و آفتاب بگیرید، می توانید به سراغ فعالیت هایی مانند غواصی بروید. در طول روز فعالیت های فیزیکی زیادی داشته باشید و در نهایت نیز حتی می توانید در آخر شب از وعده های غذایی در اتاق خود لذت بیشتری ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1911

به "در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید