خبرنگاران 2.5 هکتار از جنگل های گیلان طعمه حریق شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رشت - خبرنگاران - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: طی 24 ساعت گذشته به دلیل وزش باد گرم 2.5 هکتار از جنگل های استان طعمه حریق شد.

خبرنگاران 2.5 هکتار از جنگل های گیلان طعمه حریق شد

میرحامد اختری شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در این مدت 6 فقره حریق در جنگل های طبیعی شهرستان های ماسال، آستارا، تالش، سیاهکل، فومن و رضوانشهر به وقوع پیوست.

وی با اشاره به آمادگی منابع طبیعی گیلان با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم اضافه نمود: تمام نیروهای قرقبان و حفاظتی منابع طبیعی استان حضور به موقع داشتند و حریق ها با یاری نیروهای مردمی و امدادی اطفا و مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه هم اکنون حریقی در جنگل های استان نداریم، خاطر نشان کرد: تمامی 6 فقره حریق، سطحی بوده و به درختان آسیب وارد نشده است.

وی با بیان اینکه در 10 ماه گذشته 232 فقره حریق با 473 هکتار در جنگل های استان گیلان به وقوع پیوست، گفت: این تعداد حریق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد 46 درصد و در مساحت پنج درصد افزایش یافته است.

ماه گذشته نیز 174 هکتار از جنگل ها و مراتع استان با 111 مورد حریق به دلیل وزش شدید بادهای گرم دچار آتش سوزی شد که همه سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی نرسید.

مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع به وسیله تماس با شماره 1504 و 139 مورد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام گردد

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای 565 هزار هکتار جنگل و 224 هزار هکتار مرتع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1374

به "خبرنگاران 2.5 هکتار از جنگل های گیلان طعمه حریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2.5 هکتار از جنگل های گیلان طعمه حریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید