خبرنگاران افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان اردبیل غیرمتعارف است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، اردبیل- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار داشت: افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل غیرمتعارف و فراتر از پیش بینی است.

خبرنگاران افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان اردبیل غیرمتعارف است

دکتر شهرام حبیب زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از بخش کرونای بیمارستان امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) شهر اردبیل به خبرنگار خبرنگاران گفت: سرعت و سطح موج چهارم شیوع کرونا در این استان نسبت به موج های اول، دوم و سوم غیرمتعارف و بسیار زیاد است.

وی با اشاره به محدودیت ها، کمبود تخت و فشار کاری، خستگی شدید شبانه روزی پزشکان و پرستاران مراکز درمانی استان اردبیل اضافه نمود: بار مراجعه بیماران کرونایی و ازدحام در مراکز درمانی استان در موج چهارم کرونا بسیار بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، رعایت دقیق محدودیت های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه نامه های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هر گونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

وی افزود: متاسفانه با بستری شدن 74 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته، مجموع بستری مبتلایان به کرونا در سطح استان اردبیل به 417 نفر رسیده است.

وی همچنین با اشاره به بستری شدن 68 بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان گفت: با فوت چهار نفر از اهالی استان، مجموع آمار جان باختگان کرونا در این استان طی 13 ماه گذشته به یک هزار و 481 نفر رسید.

استاندار اردبیل نیز در آخرین اظهار نظر خود در مورد تدابیر ویژه مقابله با کرونا گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، از فردا 21 فروردین ماه، ممنوعیت فعالیت برای مشاغل سطح 2، سه و چهار در شهرستان های اردبیل و نمین به عنوان مناطق قرمز استان به مدت 10 روز به اجرا در می آید.

اکبر بهنام جو با اشاره به تعطیلی پاساژها و فضاهای سربسته، فعالیت های آموزشی و یک سوم شدن حضور کارکنان ادارات در این مرحله از شیوع کرونا اضافه نمود: برگزاری مراسم جشن و عروسی، ختم و دورهمی ها چه در منزل و چه در مکان های دیگر کاملا ممنوع بوده و باید لغو گردد.

وی درباره محدودیت تردد نیز اظهار کرد: در شهرهای نارنجی و قرمز به استثنای افرادی که مجوز رسمی اداری و درمانی دارند، از ساعت 22 شب تا سه صبح محدودیت تردد اعمال می گردد و علاوه بر این، ورود پلاک های غیربومی و خروج پلاک های بومی از این مناطق نیز ممنوع است و نیروی انتظامی برای خودروهای متخلف جریمه اعمال خواهد نمود.

اتاق اصناف اردبیل نیز خاطرنشان کرد که کلیه اصناف و کسبه فعال در بازار تاریخی اردبیل، پاساژها، مجتمع های تجاری و مشاغل گروه 2، سه و چهار شهر اردبیل به علت شرایط قرمز کرونایی از روز پنجشنبه 19 فروردین ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، آمار فزاینده شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که هم اکنون 2 شهرستان اردبیل و نمین در شرایط قرمز و شهرستان های گرمی، بیله سوار، پارس آباد، اصلاندوز، مشگین شهر، خلخال و سرعین در شرایط نارنجی و شهرستان های کوثر و نیر در شرایط زرد واقع شده است.

ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان امام رضا(ع) شهر اردبیل پر شده و بیمارستان سبلان نیز برای پذیرش و درمان بیماران کرونایی آماده سازی شده است.

کارشناسان بهداشت و درمان از شهفرایندان خواسته اند به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی های تنفسی، به سرعت به مراکز 16 ساعته بهداشت و درمان مراجعه نموده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام نمایند.

فرایند افزایشی کرونا در استان اردبیل از حدود سه هفته پیش و همزمان با سفر گسترده نوروزی شهفرایندان به استان شتاب گرفته و همانند نیمه پاییز پارسال، در راستا صعودی واقع شده است.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود سه هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شنماینده اعلام نموده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، فرایند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در 25 آبان ماه با 113 نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 503 نفر در روز 2 آذرماه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1496

به "خبرنگاران افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان اردبیل غیرمتعارف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان اردبیل غیرمتعارف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید