خبرنگاران آمریکا از الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا استقبال کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران- خبرنگاران- آمریکا که حامی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بود، از تصمیم این اتحادیه برای شروع مذاکرات الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی استقبال کرد.

خبرنگاران آمریکا از الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا استقبال کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه ای از تصمیم اتحادیه اروپا برای شروع مذاکرات الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به این اتحادیه استقبال کرد و گفت که واشنگتن همزمان با گرایش این کشورها به سمت غرب، در انتظار تقویت شراکت راهبری خود با آن ها است.

پمپئو بیان کرد که آمریکا از این دو کشور برای اعمال اصلاحات لازم در راستای الحاق به اتحادیه اروپا حمایت می نماید.

مقدونیه شمالی همچنین سوم فروردین ماه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق شد و استوو پندارووسکی رییس جمهوری این کشور با امضای سندی به این الحاق رسمیت بخشید.

حمایت پمپئو از الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا آشکارا از خروج انگلیس از این اتحادیه استقبال کرد.

در بحبوحه بن بستی که برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایجاد شده بود، ترامپ پس از استعفا ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس بارها از جانسون به عنوان فردی که می تواند برگزیت را با موفقیت به انتها ببرد، اعلام حمایت کرد.

اظهارنظرهای ترامپ در موضوع برگزیت اگرچه با انتقادهای وسیع از سوی انگلیسی ها روبرو شده بود، اما باعث نشد که او دست از این کار بردارد.

او حتی از بوریس جانسون نامزد نخست وزیر انگلیس در آن موقع خواست که با نایجل فاراژ رهبر حزب برگزیت متحد گردد تا با خروج از اتحادیه اروپا روابط تجاری واشنگتن و لندن گسترش یابد.

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه ای با روزنامه تلگراف اعلام نموده بود که دولت ترامپ می خواهد بریتانیا از نتیجه همه پرسی سال 2016 تبعیت کند و از اتحادیه اروپا خارج گردد. او در این مصاحبه برگزیت را یک فرصت دانسته بود که بریتانیا به واسطه آن می تواند به یک کشور قدرتمند و مستقل تبدیل گردد.

رییس جمهوری آمریکا پس از تایید توافق برگزیت در مجلس انگلیس نیز به جانسون تبریک گفت و بیان کرد که دو کشور می توانند پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا روابط تجاری خوبی برقرار نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 825

به "خبرنگاران آمریکا از الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا از الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید