تربت حیدریه میزبان 14 تور گردشگری داخلی و خارجی در مزارع زعفران

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از میزبانی 14 تور گردشگری داخلی و خارجی برای بازدید از مزارع زعفران تربت حیدریه در قالب گردشگری زعفران در مهر و آبان ماه اطلاع داد.

تربت حیدریه میزبان 14 تور گردشگری داخلی و خارجی در مزارع زعفران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه، امروز شنبه 21 مهر با بیان مطلب فوق اضافه کرد: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و مراحل جمع کردن و پاک کردن گل ها، از بزرگترین بازار گل کشور، از پژوهشکده زعفران و مراحل فرآوری زعفران، دمنوش های زعفرانی و ... آشنا می شوند.

او یاد آورشد: با توجه وسعت زیاد مزارع زیرکشت این محصول و حجم بالای فراوری زعفران، تربت حیدریه به دیار طلای سرخ شهرت دارد.

او اضافه کرد: بازدید از سایر جاذبه های تاریخی و گردشگری، کارگاههای صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی نیز در برنامه تورهای گردشگری است.

مشارکت 200میلیون ریالی مردم برای مرمت حسینیه تاریخی

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه همچنین از شروع مرمت حسینیه تاریخی روستای برس با یاری و مشارکت شورا ، هیئت امنا و مردم روستا اطلاع داد.

او اضافه کرد: اثر تاریخی حسینیه برس دارای معماری منحصربه فرد و در دوطبقه دارای ستون های چوبی است.

او اضافه کرد: عملیات مرمت این بنا شامل تعویض چوبهای فرسوده، سبک سازی پشت بام، استحکام بخشی دیوارها و کاهگل بدنه ها خواهد بود.

محمدی ادامه داد: روستای برس از جمله روستاهای تاریخی و گردشگری شهرستان است که علاوه بر این بنا که به شماره 2567 درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده دارای مزار و محوطه تاریخی و همچنین بافت سنتی روستاست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 265

به "تربت حیدریه میزبان 14 تور گردشگری داخلی و خارجی در مزارع زعفران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربت حیدریه میزبان 14 تور گردشگری داخلی و خارجی در مزارع زعفران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید