تحلیل مقام روس از چرایی تصمیمات هسته ای تازه ایران

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین بیان کرد، تصمیم ایران برای عبور از محدودیت های غنی سازی اورانیوم حاوی این پیام است که تهران خواستار متوازن کردن بخش های مالی و هسته ای توافق برجام است.

تحلیل مقام روس از چرایی تصمیمات هسته ای تازه ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد روس در شرح چرایی اظهارات روز دوشنبه سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران و تأکید او بر افزایش سرعت غنی سازی این کشور تاکید نمود که تهران در کوشش برای احیای مزایای مالی برجام و متوازن کردن منافع مالی این توافق با تعهدات هسته ای آن است.

بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ظهر دیروز در نشست خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) با تأکید بر اینکه سرعت غنی سازی از چهار برابر نیز بیشتر شده، از شروع شمارش معکوس 10 روزه اطلاع داد و گفت: ششم تیر ماه از سقف 300 کیلوگرم اورانیوم عبور می کنیم. (جزئیات بیشتر)

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی توییتری در واکنش به این سخنرانی و اعلام تصمیم ایران نوشت: چطور باید تصمیم ایران را درباره افزایش فراوری اورانیوم با غلظت پایین شرح داد؟.

این مقام روس اضافه کرد: تعیین است که در حال حاضر این یک پیام سیاسی مبنی بر این است که ایران کوشش های قوی تری (از سوی دیگر طرف های باقی مانده بر برجام) برای احیای توازن بین بخش های مالی و هسته ای برنامه جامع اقدام مشترک را انتظار دارد، توازنی که در نتیجه تحریم های آمریکا تضعیف شده است.

توئیت میخائیل اولیانوف

اولیانوف پیش از این هم بارها درباره مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا به ویژه در زمینه توافق هسته ای برجام اظهارنظر نموده بود.

وی 23 خرداد با صدور بیانیه ای مسیری که آمریکا در تضعیف برجام و ممانعت از اجرای بخش مالی آن در پیش گرفته را غیرمسئولانه توصیف کرد و گفت: آمریکا با استفاده از روش هایی برای باج گیری و ارعاب آشکار سعی می نماید دیگر کشورها را به محدودسازی تجارت قانونی و روابط مالی با ایران، مخصوصا در حوزه های بانکی و نفتی مجبور کند.

اولیانوف پیشتر نیز در رد زورگویی آمریکا گفته بود: چالش بزرگ امروز، تحریم های برون مرزی است. آمریکا در خصوص ایران می گوید شاید روابط تجاری شما با ایران بر اساس قوانین بین المللی باشد اما ما آن را دوست نداریم و باید آن را متوقف کنید. اگر اطاعت نکنید مجازات می شوید. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 166

به "تحلیل مقام روس از چرایی تصمیمات هسته ای تازه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل مقام روس از چرایی تصمیمات هسته ای تازه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید