تحقق 7 درصدی از هدف گذاری ایران خودرو در فراوری

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، در حال حاضر، بازار خودرو ایران طوری است که خودروساز، مصرف نماینده و قطعه سازان از آن راضی نیستند؛ زیرا دولت به گونه ای قیمت گذاری می نماید که خودروسازها دچار زیان می شوند و از طرف دیگر، خودروسازها پول قطعه ساز را پرداخت نمی نمایند و محصولات و مواد اولیه موردنیاز قطعه سازان به علت کمبود سرمایهٔ در گردش، در گمرک می ماند. بنابراین آنها نمی توانند قطعات موردنیاز تولیدنمایندها را تأمین نمایند و همین مسئله باعث می گردد تعداد خودروهای تولیدی ناقص افزایش پیدا کند.

تحقق 7 درصدی از هدف گذاری ایران خودرو در فراوری

براساس هدف گذاری ایران خودرو، فراوری محصولات این شرکت تا خاتمه سال باید به عدد 505 هزار دستگاه برسد. صورت اقتصادی این خودروساز نشان می دهد در 6 ماهه اول امسال 41 درصد این هدف گذاری محقق شده است. اما در بعضی خودروها همانند تارا فقط 7 درصد از هدف گذاری در نیمه اول امسال محقق شده است. هدف گذاری نزدیک به 31 هزار دستگاهی این خودرو درحالی است که تا به امروز فقط 2061 دستگاه تارا فراوری شده است.

بعلاوه از هدف گذاری نزدیک به 14 هزار دستگاهی هایما، 19 درصد آن در نیمه اول سال محقق شده است. این مقدار در دنا، سمند و رانا 36 و 37 درصد است. قابل ذکر است فراوریات ایران خودرو در خوردوهایی همانند پژو پارس، پژو 405 و پژو 206 با تحقق نزدیک به 50 درصد برترین عملکرد را در نیمه اول سال داشته و مطابق هدف گذاری شرکت پیش رفته اند.

باتوجه به دستوری بودن خودرو در شرایط کنونی، فراوری خودرو زیان ساز است. در سال گذشته که ایران خودرو افزایش فراوری داشت، زیان آن 3 برابر شد و این مشکل تا زمانیوجود خواهد داشت که صنعت خودرو دولتی است و قیمت گذاری دستوری اجرا می گردد.

آگهی خرید و فروش تارا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2022

به "تحقق 7 درصدی از هدف گذاری ایران خودرو در فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 7 درصدی از هدف گذاری ایران خودرو در فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید