جریمه سنگین برای متقاضیان خودرو که اطلاعات غلط وارد نمایند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سرپرست امور صنایع وزارت صمت گفت: متقاضیانی که در مرحله ثبت نام برای فروش فوق العاده، اطلاعات غلط ثبت نمایند تا سه سال اجازه شرکت در هیچ طرح خودرویی را نخواهند داشت.

جریمه سنگین برای متقاضیان خودرو که اطلاعات غلط وارد نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر نوشت: مهدی صادقی نیارکی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: طرح های فروش فوق العاده برای عدالت در توزیع خودرو است و یکی از مصداق های عدالت این است که افرادی که تا کنون خودرو دریافت نکرده اند، ثبت نام نمایند؛ از این رو برای کسانی که اطلاعات غلط درج نمایند، محدودیت در مراحل بعدی در نظر گرفتیم.

وی اضافه نمود: در جلسه دو هفته گذشته ستاد مالی دولت، طرحی از سوی وزارت امور مالی و دارایی مبنی بر جلوگیری از سوداگری در بازار خودرو مطرح و پیشنهاد شد، اگر کسی وارد بازار خودرو می گردد و مراتب مختلف خرید و فروش خودرو را انجام می دهد، مشمول مالیاتی تحت عنوان مالیات عایدی بر سرمایه گردد.

صادقی نیارکی گفت: این موضوع در دستور کار دولت است البته قرار است دیدگاه های کارشناسی همه دستگاه ها گرفته گردد که پس از آن، این موضوع در قالب مصوبات سران قوا و یا به شکل قانون اعلام خواهد شد.

وی اضافه نمود: اینکه کسانی در قرعه کشی برنده شوند، اما توان تأمین وجه را نداشته باشند محدودیتی برای شرکت در قرعه کشی های بعدی نخواهند داشت، البته خودرو سازان محدودیت هایی در این باره اعمال کردند که به آن ها تذکر داده شد و امروز این محدودیت در اطلاعیه فروش دو خودرو ساز اصلاح شده است.

صادقی نیارکی ادامه داد: کسی که حائز شرایط نمی گردد، می تواند در طرح های دیگر که طرح پیش فروش و مشارکت در طرح یک سال و دو سال و فروش های فوق العاده که تا انتها سال خواهد بود، شرکت کند؛ البته فروش فوق العاده در مناسبت های مختلف اطلاع رسانی و حداقل تا انتها سال سه بار اجرا خواهد شد ضمن اینکه برنامه بعدی ما پیش فروش یک ساله با 75 هزار دستگاه خودرو است که هفته بعد اطلاع رسانی خواهد شد.

سرپرست امور صنایع وزارت صمت گفت: شرط چک در مصوبه روز آدینه گذشته کمیته خودرو ستاد تنظیم بازار حذف شد و به جای آن خریدار یک میلیون تومان از وجه را نزد خود نگه می دارد، بعد از دوران رهن، خریدار یک میلیون باقی مانده را واریز می نماید، سند نیز به وی تحویل می گردد.

صادقی نیارکی اضافه نمود: شرط پلاک جاری در دو طرح فروش فوق العاده و پیش فروش تا یک سال وجود دارد، اما برای مشارکت در فراوری یک سال و دو ساله این محدودیت وجود ندارد و متقاضیان می توانند ثبت نام نمایند.

وی درباره پلاک نشدن بعضی خودروها از سوی نیروی انتظامی گفت: در موضوع استاندارد آلایندگی یورو 4، خودروسازان در حال پیگیری هستند، ما هم داریم با سازمان حفاظت محیط زیست مذاکره می کنیم البته تعداد زیادی از موتورها در بحث یورو 4 تأیید شده و می توانند استاندارد یورو 5 را بگذرانند؛ موتورهای گازسوز هنوز امکان دریافت این استاندارد را ندارند.

صادقی نیارکی گفت: بیشتر موتورها توانستند تأییدیه سازمان محیط زیست را برای یورو 5 دریافت نمایند تنها تعدادی باقی مانده که با کمیسیون زیربنایی دولت و سازمان حفاظت محیط زیست در حال مذاکره هستیم.

  • اعلام زمان پیش فروش 45 هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 948

به "جریمه سنگین برای متقاضیان خودرو که اطلاعات غلط وارد نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه سنگین برای متقاضیان خودرو که اطلاعات غلط وارد نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید