تاکید بر نقش دانشگاه در حل مسائل کشور

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری محل نو دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف را افتتاح کرد.

تاکید بر نقش دانشگاه در حل مسائل کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر صبح امروز(دوشنبه) پیش از حضور در جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف، محل تازه دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه را در طبقات منفی 2 تا 3 ساختمان 11طبقه شهید ستاری مورد بهره برداری قرار داد و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهور بعلاوه در جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف، با بیان اینکه این دانشگاه می تواند دانشگاهی پیشران در حل معضلات کشور باشد، گفت: دولت و دانشگاه ها باید کانونی برای تبادل اطلاعات ایجاد نمایند که در آن معضلات کشور به وسیله دولت شناسایی و معرفی گردد و این معضلات به وسیله دانشگاه ها با ارائه راهکارهای موثر مرتفع گردد.

معاون اول رئیس جمهور نقش دانشگاه را در حل مسائل کشور پراهمیت ارزیابی و توضیح داد: جامعه نسبت به دانشگاه نگاهی مثبت دارد و دانشگاه صنعتی شریف هم می تواند به لحاظ تکنیکی و با یاری به پیشرفت تکنولوژی نقشی موثر در حل مسائل کشور ایفا نماید.

وی اضافه نمود: هیئت امنا و هیئت رئیسه دانشگاه ها باید تیمی را تشکیل دهند تا این تیم زمینه و بستر انتقال دغدغه ها و مسائل از دستگاه های اجرایی به دانشگاه ها و نقش آفرینی موثر دانشگاه ها در حل مسائل موجود را فراهم کند.

مخبر با بیان اینکه امروز نقش آفرینی دانشگاه ها در حل مسائل کشور نسبت به ظرفیت شان اندک است، بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در حل مسائل پیش رو تاکید نمود.

وی به محدودیت بودجه دانشگاه ها نیز اشاره و گفت: دانشگاه ها باید عایدیزایی داشته باشند؛ عایدی پایدار با بنگاه داری دانشگاه امکانپذیر نیست بلکه به وسیله ارائه خدمات ارزش آفرین ایجاد می گردد.

معاون اول رییس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف ظرفیت اداره شدن به وسیله فارغ التحصیلان خود را دارد؛ ما در سطح بین الملل شاهد وقف فارغ التحصیلان به دانشگاه ها هستیم و دانشگاه صنعتی شریف نیز می تواند با حمایت فارغ التحصیلان خود جریانی اینچنینی در دانشگاه های کشور ایجاد کند.

وی اضافه نمود: برای تامین بودجه و عایدیزایی می توان از حمایت شرکت های دانش بنیان نیز برخوردار شد، این شرکت ها می توانند طبق یک توافق با دانشگاه درصدی از عایدی خود را برای بهره برداری دانشگاه اختصاص دهند.

مخبر در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم حل مسائل خوابگاه های دانشجویی تاکید نمود و از اهتمام ویژه دولت برای حل مشکل خوابگاه ها و نیز معضلات مسکن استادان جوان و حمایت از آنها اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1972

به "تاکید بر نقش دانشگاه در حل مسائل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر نقش دانشگاه در حل مسائل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید