بوئینگ 737 مکس برای پرواز در اروپا مجوز نهایی دریافت می نماید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بعد از دو سانحه مرگبار این مدل بوئینگ در سال های اخیر، آژانس ایمنی هوایی اروپا تمامی پروازها با آن را متوقف نموده بود.

بوئینگ 737 مکس برای پرواز در اروپا مجوز نهایی دریافت می نماید

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این سوانح به نقص در نرم افزار مدیریت پرواز نسبت داده شده است.

در مجموع 346 نفر شامل خدمه و مسافران در اندونزی و اتیوپی به دلیل این نقص فنی در دو سانحه جداگانه جان خود را از دست دادند.

تغییرات اجرا شده در بوئینگ 737 باعث شده پروازها در آمریکا و برزیل با آن از سر گرفته گردد.

پاتریک کی، مدیرعامل آژانس ایمنی هوایی اروپا البته گفته است در هفته های آینده مجوزهای جداگانه ای برای بوئینگ مکس-200 صادر خواهد شد که از سرگیری پروازها با این هواپیما را تا قبل از تابستان سال جاری میسر خواهد نمود.

اولین سانحه بوئینگ 737 مکس در اکتبر سال 2018 میلادی رخ داد؛ زمانی که هواپیمای خطوط ارزان قیمت لایون ایر در آبهای اندونزی سقوط کرد.

چهار ماه بعد و دومین سانحه، زمانی رخ داد که هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی لحظاتی بعد از برخاستن از باند فرودگاه آدیس آبابا سقوط کرد.

در هر دو مورد، از فعال شدن نرم افزار مدیریت پرواز در زمان نامناسب به عنوان علت اصلی سقوط یاد شده است.

پس از سقوط این هواپیما در اتیوپی، آژانس ایمنی هوایی اروپا و اداره فدرال هوانوردی آمریکا به طور جداگانه آنالیز جامعی را درباره طراحی بوئینگ 737 مکس را شروع کردند.

این نوع هواپیما برای بازگشت به آسمان، باید به نرم افزار جدیدی مجهز گردد و در عین حال تغییراتی در سیم کشی و تجهیزات کابین خلبان انجام گردد.

به غیر از این خلبانان باید دوره آموزشی اجباری ببینند و هر هواپیما هم برای اطمینان از کارآیی تغییرات اجرا شده، باید پرواز آزمایشی انجام دهد.

مکس 8 آخرین مدل بوئینگ 737 است که در سال 2017 وارد ناوگان های هوایی شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1343

به "بوئینگ 737 مکس برای پرواز در اروپا مجوز نهایی دریافت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ 737 مکس برای پرواز در اروپا مجوز نهایی دریافت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید