برترین فاصله زمانی غذا خوردن برای کاهش وزن

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، نتایج دو تحقیق اخیر نشان می دهد که زمان غذا خوردن با کاهش وزن مرتبط است.

برترین فاصله زمانی غذا خوردن برای کاهش وزن

به گزارش همشهری به نقل از هلث، نتایج تحقیق نو نشان داد که غذا خوردن در اواخر روز با گرسنگی بیشتر در یک دوره 24 ساعته مرتبط است.

محققان 16 شرکت کننده با میانگین سنی 37 سال را که دارای اضافه وزن یا چاق بودند مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان از دو پروتکل مختلف برنامه غذایی دقیق و وعده های غذایی چهار ساعته پیروی کردند.

یافته ها نشان داد که خوردن غذا در آخر شب با تأثیر بر سطوح هورمون های اشتهای گرلین و لپتین، اشتها را افزایش می دهد. به عبارت ساده، لپتین زمانی که بدن پر است آزاد می گردد و گرلین گرسنگی را افزایش می دهد.

شرکت کنندگانی که در اواخر روز غذا میل کردند، سطح لپتین پایین تری داشتند که می تواند بخشی از علت احساس گرسنگی شرکت کنندگان باشد.

این مطالعه بعلاوه نشان داد، شرکت کنندگانی که در اواخر روز غذا می خوردند با سرعت کمتری کالری می سوزانند.

محققان خاطرنشان کردند که برای درک مکانیسم های بیولوژیکی موجود به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

نتایج تحقیق دوم بیان نمود که مصرف مواد غذایی در یک زمان خاص ممکن است سلامت را نیز بهبود بخشد. این مطالعه که در نشریه Cell Metabolism منتشر شد، 137 آتش نشان بین سنین 23 تا 59 سال را به مدت 12 هفته مورد آنالیز قرار داد.

شرکت کنندگان که دارای شیفت های 24 ساعته بودند، وعده های غذایی خود را در یک فاصله 10 ساعته میل کردند.

آنان از رژیم مدیترانه ای پیروی کردند که شامل اندازه زیادی میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات، ماهی و مرغ است. این رژیم بعلاوه مقدار گوشت قرمز، پنیر، ماست و غذا های حاوی قند های افزوده را محدود می نماید.

تقریباً نیمی از شرکت کنندگان (70 نفر) در یک بازه 10 ساعته غذا خوردند، در حالی که بقیه شرکت کنندگان هر زمان که خواستند غذا میل کردند.

در خاتمه 12 هفته، کسانی که در مدت 10 ساعت غذا خوردند، شاهد کاهش قابل توجهی در سطح لیپوپروتئین های با چگالی کم یا کلسترول بد با نزول تقریباً 3درصدی بودند.

علاوه بر این، شرکت کنندگانی که سطح فشار خون و قند خون بالایی داشتند، در خاتمه مطالعه شاهد بهبود هایی در ارقام بالای این شاخص ها نیز بودند.

محققان خاطرنشان کردند: شرکت کنندگانی که بیشترین فواید را دریافت کردند افراد مسن تر بودند و حداقل یک خطر بیماری قلبی و متابولیک داشتند.

یافته ها محققان این مطالعه را به این نتیجه رساند که نتایج غذا خوردن با محدودیت زمانی می تواند فواید مشابهی در دنیای واقعی ارائه دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2070

به "برترین فاصله زمانی غذا خوردن برای کاهش وزن" امتیاز دهید

2 کاربر به "برترین فاصله زمانی غذا خوردن برای کاهش وزن" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فاصله زمانی غذا خوردن برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید