برپایی بازارچه های نوروزی صنایع دستی در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برپایی بازارچه های نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان خبرداد.

برپایی بازارچه های نوروزی صنایع دستی در خراسان شمالی

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هم زمان با فعالیت ستادهای خدمات سفر در شهرستان های استان، غرفه هایی از تولیدات صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی نیز فعال و برای عرضه و فروش در جهت عبور و مرور مسافران برپا شده است.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی، هنرمندان این حوزه برای عبور از مشکل فروش تولیدات خود، فعالیت در بازارهای آنلاین و مجازی را در پیش گرفتند که شاهد رشد فروش در این حوزه بودیم.

قهرمانیان بیان نمود: وجود تنوع قومی در این سرزمین چند اقلیمی، سفره رنگینی از فرهنگ ها و هنرها در این دیار آفریده که در موسیقی غنی و صنایع دستی مردمان این خطه متجلی شده است.

وی از فعال بودن 61 رشته صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: حضور پیروز هنرمندان استان در نمایشگاه ها، جشنواره ها، دریافت نشان های جهانی و ملی و نیز فروش مطلوب محصولات تولیدی می تواند موجب معرفی هر چه بیشتر صنعتگران و آثار هنری آن ها شود.

قهرمانیان گفت: در حال حاضر تعدادی از صنعتگران حوزه سفال، چرم و... در خراسان شمالی که از طریق فضای مجازی تولیدات خود را به سایر استان ها ازجمله اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و... ارسال می کنند، در این حوزه پیروز عمل کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1473

به "برپایی بازارچه های نوروزی صنایع دستی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی بازارچه های نوروزی صنایع دستی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید