آنالیز شرایط برجام در ملاقات وزرای خارجه چین و آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیران خارجه آمریکا و چین در جریان دیدار و گفت وگوهای خود در واشنگتن، آخرین تحولات فرایند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مسئله هسته ای ایران را مورد آنالیز قرار دادند.

آنالیز شرایط برجام در ملاقات وزرای خارجه چین و آمریکا

با مبلغ تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت رسمی وزارت امور خارجه چین خبر، وانگ یی وزیر خارجه چین که هم اکنون در واشنگتن بسر می برد در جریان مذاکراتش با جان کری همتای آمریکایی خود، ضمن گفت وگو در مورد مهم ترین مسائل مورد توجه دو کشور، به آنالیز آخرین تحولات مربوط به اجرایی سازی برجام پرداخته است.

دو طرف همچنین در نشست خبری مشترکی که پس از مذاکرات خود داشتند، با اشاره به انجام موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای ایران، از برجام به عنوان دستاوردی جهانی یاد کردند که مصداقی از تعامل مثبت بین المللی بین واشنگتن و پکن بوده است.

جان کری در این رابطه گفت: تعامل سازنده دو کشور در مورد موضوع هسته ای ایران و همچنین کسب نتایج مورد نظر در جریان مذاکرات مربوط به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی که سال گذشته میلادی صورت گرفت، از جمله موارد در خور و مهمی است که تاثیراتی قابل توجه در نظام بین الملل داشته است.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز در این نشست خبری بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های مثبت همکاری بین پکن و واشنگتن که نمونه آن در جریان موضوع هسته ای ایران متبلور شد، تاکید نمود.

وزیر خارجه چین همچنین در بخشی از سخنان خود از استقرار سامانه موشکی تاد در خاک کره جنوبی ابراز نگرانی کرد و از مخالفت کشورش در این رابطه اطلاع داد.

بر اساس این گزارش؛ طرفین به غیر از مسائل دوجانبه و آخرین تحولات مربوط به منطقه شرق آسیا بویژه فعالیت های هسته ای کره شمالی، درباره سوریه و اتفاقاتی که در این کشور در حال رخ دادن است نیز گفت وگو نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 616

به "آنالیز شرایط برجام در ملاقات وزرای خارجه چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط برجام در ملاقات وزرای خارجه چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید