بارش شهابی جوزایی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار ویدیویی خبرهای جالبی به علاقه مندان به فضا داد.

بارش شهابی جوزایی

به گزارش خبرنگاران، بارش شهابی جوزایی را از دست ندهید، اوج این بارش شهابی زمانی است که آسمان در طول ماه نو تاریک تر می گردد.

بارش شهابی جوزایی یکی از عظیمترین بارش های شهابی سالانه است که کانون بارش آن در صورت فلکی جوزا به نظر می رسد. این بارش شهابی، از زمانی که بشر آن را شناخته همواره جز چند بارش شهابی عظیم سال بوده و معمولاً عظیم ترین بارش شهابی سال می گردد. علاوه بر آن دو سیاره مشتری و زحل نسبت به دهه های گذشته به یکدیگر نزدیکتر به نظر خواهند رسید و انقلاب زمستانی فرا می رسد.

درست پس از غروب آفتاب در شامگاه 21 دسامبر سال 2020(اول دی 1399)، سیاره های مشتری و زحل در آسمان شب برای اولین بار پس از 800 سال، نزدیک تر از همواره به یکدیگر ظاهر می شوند. طی روزهای آینده سیاره های مشتری و زحل در پدیده ای که آخرین بار در حدود 800 سال قبل اتفاق افتاده است، از دید ناظران زمینی در فاصله بسیار نزدیک به یکدیگر قرار خواهند گرفت و در واقع یک مقارنه سیاره ای شکل خواهد گرفت. مشتری و زحل از شروع تابستان در آسمان زمین شروع به نزدیک شدن به یکدیگر نموده اند و بین 16 تا 25 دسامبر(26 آذر تا 5 دی) فاصله آنها به اندازه یک پنجم قطر ماه کامل در آسمان شب زمین دیده خواهد شد. البته نه اینکه این دو سیاره واقعا به این میزان به هم نزدیک شوند، بلکه از دید ما ناظران زمینی اینگونه به نظر می رسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1263

به "بارش شهابی جوزایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شهابی جوزایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید