امنیت حمل و نقل در استانبول

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بسیاری از افرادی که در ترکیه زندگی می نمایند و یا افرادی که به استانبول سفر می نمایند بر این باورند که این شهر از امنیت خوبی برخوردار نیست. چرا که بسیاری از جهانگرد هایی که به این شهر سفر نموده اند مورد سرقت قرار گرفته اند.

امنیت حمل و نقل در استانبول

اما در مورد حمل و نقل در استانبول باید به شما بگوییم که این مورد صدق نمیکند و می توان گفت استانبول از سطح امنیت بالایی در سیستم حمل و نقل خود برخوردار است.

آیا حمل و نقل عمومی در استانبول امن است؟

در این خصوص می توان گفت بله چرا که در استانبول تمام خطوط حمل و نقل شهری نظیر:

  • خطوط مترو
  • تراموا
  • فونیکولار

به وسیله پرسنل امنیتی نظارت می گردد. البته این نکته را فراموش نکنید که امکان هرگونه جیب بری در حمل و نقل عمومی وجود دارد که باید حتما نسبت به آن مطلع باشید.

آیا تاکسی ها در استانبول امنیت دارند؟

باید گفت که تاکسی ها در استانبول هم همچون حمل و نقل درون شهری بسیار امن و مطمئن هستند و برای رسیدن به مقصد خود می توانید به آن ها اطمینان کنید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در این شهر به عنوان گردشگر رفت و آمد می کنید باید توجه داشته باشید از آن جا که به آدرس ها درست مسلط نیستید ممکن است راننده از مسیری رفت و آمد نماید که هزینه بیشتری داشته باشد.

از این رو به شما پیشنهاد می گردد که به جای تاکسی های شخصی ار اوبر استفاده نمایید چرا که اوبر ها تاکسی هایی اینترنتی هستد که هزینه مسیر را در ابتدا قبل از سوار شدن برایتان تعیین میکند و از این رو راننده نمی تواند مبلغ بیشتری را از شما دریافت کند.

چه راه چارههایی برای امنیت در حمل و نقل پیشنهاد می گردد:

همان طور که همه جا باید به فکر امنیت خود باشید در سفر هم باید به این نکات توجه کنید. به طور مثال هنگام سوار شدن به اتوبوس و مترو بسیار باید به کیف و گوشی خود توجه کنیو و آن ها نزدیک خود نگه دارید.

کلاه برداری های رایج هنگام سفر:

به هر سفری که قصد رفتن داشته باشید باید بدانید که احتیاط و رعایت نکات امنیتی از ملزومات و ضرورات سفر می باشد از این رو در ادامه با ما همراه باشید تا نکات امنیت هنگام سفر به تور استانبول را با شما درمیان بگذاریم.

کلاهبرداری انحراف مسیر در تاکسی:

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم اگر به عنوان گردشگر به این شهر می روید و به مسیر ها مسلط نیستید امکان این که تاکسی از مسیر منحرف گردد و مجبور به پرداخت هزینه بیشتر شوید وجود دارد.

راه چاره: استفاده از تاکسی های اینترنتی نظیر اوبر

کلاه برداری کفاشان:

در استانبول و مخصوصا در محله های گردشگری یک کفاش عمدتا برس خود را بر روی زمین می اندازد و وقتی شما به عنوان یاری خم می شوید تا برس را به وی تحویل دهید کفاش برای تشکر از شما می خواهد تا کفش شما را واکس بزند اما وقتی کفش شما را واکس زد هزینه را از شما دریافت میکند.

راه چاره: به هیچ عنوان برای پس دادن برس به کفاش خم نشوید.

منو با قیمت متفاوت:

در این کلاه برداری که معمولا در رستوران انجام می گردد گارسون برای شما منویی با یک قیمت می آورد اما هنگام حساب کردن هزینه فاکتور بیش از هزینه ای که در منو بوده می گردد و هنگام شکایت رستوران ادعا می نماید که قیمت ها به علت تورم افزایش نرخ داشته است.

راه چاره: از منو عکس بگیرید

کلاهبرداری بیایید فقط یک نوشیدنی بخوریم:

در این روش فرد کلاه بردار به شما نزدیک شده و با شما احساس نزدیکی می نماید سپس از شما درخواست می نماید تا با هم نوشیدنی میل کنید اما هنگام سفارش چیزهای مختلف سفارش داده و در نهایت از شما می خواد تا صورتحساب را پرداخت نمایید.

راه چاره: با افراد غریبه صحبت نکنید

کلاهبرداری مبادله اسکناس های بانکی:

وقتی می خواهید برای چیزی پول بپردازید، شخص یا اسکناس شما را تعویض می نماید، بنابراین به نظر می رسد که شما اسکناس کوچکتری نسبت به چیزی که در واقع دارید به او داده اید. از طرف دیگر، آنها با یک جعلی تعویض می نمایند و به شما می گویند که به هر علتی نمی توانند آن را قبول نمایند.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2125

به "امنیت حمل و نقل در استانبول" امتیاز دهید

1 کاربر به "امنیت حمل و نقل در استانبول" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت حمل و نقل در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید