8 استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیصDNA است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از استانداری آذربایجان غربی، عباس مسجدی آرانی ظهر شنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر 375 مرکز پزشکی قانونی در کشور فعال است ولی نبود مراکز مربوط به این نهاد در بسیاری از شهرستان ها، از چالش های اساسی این سازمان برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

8 استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیصDNA است

وی با بیان اینکه در حال حاضر 150 شهرستان کشور مرکز پزشکی قانونی ندارند و در صورت احتیاج، مردم باید فاصله طولانی حداقل 80 کیلومتری را تا نزدیک ترین مرکز پزشکی قانونی طی نمایند اضافه نمود: پزشکی قانونی در سال 97 با توجه به حجم عملکرد و خدمات، توانست 2.5 میلیون نظر کارشناسی صادر کند که 85 درصد در حوزه معاینات، 10 درصد در بخش آزمایشگاه و پنج درصد در حوزه معاینه اجساد بود.

مسجدی آرانی با بیان اینکه هر پزشک این سازمان 2.5 برابر حد استاندارد خود خدمات در زمان اداری، بعدازظهر و شب ارائه و در صحنه جرم حضور پیدا می نماید مطرح کرد: در حال حاضر، هشت استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیص DNA فعال است که خدمات لازم را ارائه می دهد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: در جریان سقوط هواپیمایی اوکراینی تیم های کارشناسی که از کانادا و انگلیس آمده بودند، از عملکرد و پیشرفت حوزه پزشکی قانونی ایران تعجب نموده بودند که این نشان از پیشرو بودن این بخش دارد.

بهره برداری از 120 هزار میلیارد ریال طرح طی امسال در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال 120 هزار میلیارد ریال طرح با کوشش دستگاه های مختلف در استان به بهره برداری رسیده که رقمی بی نظیر به شمار می رود اضافه نمود: فقط در دهه مبارک فجر امسال 594 پروژه عمرانی و مالی و خدماتی در استان افتتاح و کلنگ زنی شده که برای آنها، بیش از 21 هزار و 572 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آیدین رحمانی رضائیه با اشاره به اینکه پیش بینی شده که با بهره برداری از این پروژه ها دو هزار و 740 فرصت شغلی مستقیم ایجاد گردد اعلام کرد: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی، بسیاری از طرح های افتتاح شده در دهه مبارک فجر در حوزه زیرساخت های توسعه در استان اجرایی شده است.

وی اضافه نمود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم ایران اسلامی با وجود سختی ها و مسائل مالی در کنار مسؤولان قرار دارند و با وحدت و همدلی مسائل را حل خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تمامی کوشش مسؤولان در استان، کاهش تصادف های جاده ای است و پزشکی قانونی می تواند با ارائه آمارهای موجود و تحلیل های مربوط نقش مؤثری را در تصمیم های این کمیسیون ایفا نماید.

ساختمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی 40 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی نیز در این آئین با بیان اینکه ساختمان جدید این نهاد در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع از سال 1392 در حال احداث است گفت: این ساختمان در 2 فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروز، در پنج طبقه و با 150 میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

رسول روشنی با اشاره به اینکه ساختمان جدید پزشکی قانونی استان جز پروژه های ملی محسوب می گردد و فاز دوم این ساختمان که شامل بلوک آزمایشگاه و تشریح است، به 40 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت احتیاج دارد اعلام کرد: سالن تشریح شهرستان خوی نیز که با هدف پوشش شهرهای شمال استان در دست احداث است، در صورت تأمین اعتبار تا سال آینده افتتاح می گردد.

ساختمان جدید پزشکی قانونی استان در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع از سال 1392 در حال احداث است، دو فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروزدر پنج طبقه و با 150 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 822

به "8 استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیصDNA است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیصDNA است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید